Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Utställning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2008-02-04, 22:50
Thairghayss avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Thairghays
Om man lyssnar riktigt noga på utställarna när de kommer ut ur ringen - då det inte gått som de velat - kan man få höra både det ena och det andra.

Runt vissa ringsides är det fruktansvärt skitsnack - på allt och inget.

Kan erkänna att det har någongång sluppit ur en groda ur min lilla mun då jag inte varit överens med domaren. Men de gångerna har det varit en hund som i mina ögon inte är en värdig vinnare, tex papillene (halvresta öron), släpande svans osv.

För det mesta godtar jag faktiskt att domaren kanske inte tycker om just min typ av hund. även om jag har svårt att förstå det

Min Soya spräckte förresten sitt ck-race sedan hon var 19 månader (bara fått ck efter det) men inte i Göteborg. Tog d med en klackspark och vi fnissade ganska gott - jag & min syster.

hemsida -> http://www.thairghays.se
blogg -> http://thairghays.bloggagratis.se
Svara med citat
  #12 (permalink)  
Gammal 2008-02-04, 23:02
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
iofs jag hörde skitsnack om min hund då vi ställde i gbg. av nåra som kollade på. o hade ställt eller skulle ställa.

Jag kommer itne ihåg exakt va dem sa. men så som man tolkade så tyckte dem att jag va knäpp som ställde min hund för just den dagen så ville han inte stå på bordet o bli visad. utan han mest skakade. men annars va han showig av sig. när vi gick runt i ringen o de. tydligen så gillade domaren min hund iaf fast han stod o skakade på bordet fick en 1a i kvalitet som jag inte ens hade räknat me. räknade me en tvåa just pga bordet. o sen kom vi då på 4e plats i konkurrensklassen. men vi var stolta ändå. räknade även me att få en tvåa på hund2007 o sa det till en uppfödare att vi kommer få en tvåa eller trea men hon sa ne trea får ni inte för han har ju alla tänder (domaren e tandhitler men underbar) men fick en 1a där me o han o sen reserv i konkurrens.
Svara med citat
  #13 (permalink)  
Gammal 2008-02-05, 11:16
Thairghayss avatar
Flitig postare

Det är trist när folk inte förstår att hundar kan tycka utställningslokalerna är skrämmande, det kan ju bero på allt möjligt - från ljuset till konstigt ljud.

Min lilltik (bilden som jag har på mitt alias) började löpa dagen innan och på söndagen var ALLT läskigt - hon fick oxå 1a pris (1a i kkl)

Är hunden bra byggd så tycker inte jag att det ska spela så stor roll om hunden skakar på bordet (det är ju ändå en rätt tryckt situation med främmande människor) - däremot kan jag tycka att en champion inte ska reagera på ett sådant sätt då den faktiskt ska vara van.

Tycker du gjorde rätt som ställde - din hund är nu en erfarenhet rikare och ett steg närmare målet.

Svara med citat
  #14 (permalink)  
Gammal 2008-02-08, 11:35
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Thairghays
Det är trist när folk inte förstår att hundar kan tycka utställningslokalerna är skrämmande, det kan ju bero på allt möjligt - från ljuset till konstigt ljud.

Min lilltik (bilden som jag har på mitt alias) började löpa dagen innan och på söndagen var ALLT läskigt - hon fick oxå 1a pris (1a i kkl)

Är hunden bra byggd så tycker inte jag att det ska spela så stor roll om hunden skakar på bordet (det är ju ändå en rätt tryckt situation med främmande människor) - däremot kan jag tycka att en champion inte ska reagera på ett sådant sätt då den faktiskt ska vara van.

Tycker du gjorde rätt som ställde - din hund är nu en erfarenhet rikare och ett steg närmare målet.

nja han e ju lite smal. men det e på väg uppåt. riktiga långa promenader nu pga vår nya hund. o han äter upp sin mat för att hon inte ska äta upp hans mat. så vi hoppas på att han e ruskigt fin till världsutställningen.
Svara med citat
  #15 (permalink)  
Gammal 2008-02-08, 15:31
Thairghayss avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Militra
Citat:
Ursprungligen postat av Thairghays

nja han e ju lite smal. men det e på väg uppåt. riktiga långa promenader nu pga vår nya hund. o han äter upp sin mat för att hon inte ska äta upp hans mat. så vi hoppas på att han e ruskigt fin till världsutställningen.
Ibland är det svårt att hålla en jämn utställnings kondition på våra raringar.

Min ena tik var liiiite fet på Hund-07.. Blev lite förvånad då hon tog både ck och blev BT-3 (av 12 tikar)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar