Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Träning,aktivering & agility

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-01-25, 10:33
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
Hundgård alt munkorg??

Hej!
Har en Puli på 9 månader sen 4 månader tillbaka. Han är supertrevlig mot oss och mot barnen, har aldrig varit rädd att han skall vara elak (bita, nafsa eller ens morra mot barnen).

Tre problem har dock uppstått:
1: Han är väldigt duktig att gå i koppel, MEN när jag släpper honom lyssnar han inte för fem öre på inkallning. Har försökt träna å träna å träna men det går inte in alltid (Ibland är han jätteduktig) så fort en "störning" kommer imellan är det kört tex, en bil (vilka han jagar) ett viltspår eller en granne. (vi bor som näst sista hus mitt ute i skogen så trafikanter finn i stort sätt inga förutom vår granne som bor i sista huset och vet att vi har Berra så han är försiktig. Vad gör jag?

2: Han har i samband med att vi hämtade hem en katt bitit denne över ryggen så stort sår uppkom! Kan det ha varit för att katten var ny & de inte kände varandra? Vi har hela tiden trott att katten varit i slagsmål med vår andra katt och därav fått såret men vet sa att det är hundbett. Efter incidenten har hund & katt gått bra ihop. Inga bråk alls.

Ska jag vara orolig för att hunden ska ge sig på katten igen eller kanske rent av ge sig på barnen?

3: Så fort hunden lämnas ensam biter han sönder saker i huset ex skor, soffa, gosedjur, etc etc. Han lämnas endast någon timma. Ibland bara några minuter när jag kör dotter till dagmamma men nästan varje gång har det gått sönder saker när jag kommer hem.
Till frågan: Vi har hundgård med vindskydd på tomten (ej värme) hur länge kan hunden stå i den? (stor och rymlig så han kan röra sig fritt och mycket)
Kan ett alternativ vara att låta hunden vara inne men att ha på ett munskydd?

Mycket text... Hoppas någon orkar läsa och ge mig råd. Mvh Jenny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar