Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Träning,aktivering & agility

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-09-19, 11:51
annach9s avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
klickerträning

Hej! Är nyfiken på klickerträning , sugen att börja med min lilla. Känner dock att jag först måste lära mig grunderna. Nån som har erfarenhet/ tips om det? En bra sida på nätet är www.klickerklok.se
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-09-19, 12:00
Nillas avatar
Flitig postare

Reg.datum: May 2007
Det enda tips jag har är att gå en kurs så man lär sig grunderna ordentligt. Det är faktistk lite lurigt att klicka in en hund rätt och det kan bli lite knepigt att rätta till om man börjat fel.
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-09-19, 12:10
annach9s avatar
Flitig postare

Har funderat på det, ända problemet är att det inte finns nån klickerkurs i kalix där jag bor . Känner att jag måste bli mer påläst/kunnig innan och om jag börjar och om jag startar. Tycker annars att det verkar en bra metod. Vill därför veta så mkt som möjligt, både för och nackdelar.
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-09-19, 20:06
jiinniis avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till jiinnii
Yvonne på Hundvis håller annars klickers kurser i Luleå ( i hundhuset )! Super duktig kvinna ..

Vi använder klickers ganska ofta .. Gillar redskapet ..

Först måste du klicka in din klickers .. Ett ex kan vara säg hundens namn - klick - godis . Håll på så i några dagar så hunden förstår att klicket betyder - bra - & godis .

Sen kan man börja träna .. För att tex lära hunden sitt .. Gå ut & gå en lång promenad .. Sen sätter du dig själv ner på golvet .. Risken är stor att din hund kommer att sätta sig nu ..

Då hunden sätter sig ner - klick - godis .

När sedan hunden har förstått att du vill att den ska sitta så kan du börja lägga in kommando - antingen med handen eller med rösten (eller både &..)

Meningen med klickers är att man ska förstärka det positiva som man vill att hunden ska göra .. När kommandot & allt löper på behöver man inte använda klickers vid just den övningen .

Jag kan prata hur länge som helst .. men d där får räcka för nu
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-09-19, 21:56
annach9s avatar
Flitig postare

Tack för tipset, ska kolla upp klickerkurser, Luleå är inte allt för långt borta, kan ju hända att man hittar nån att samåka med. Har beställt lite litteratur i ämnet för att få så mkt teoretiskt underlag som möjligt innan man börjar omsätta det i praktiken . Vi ska börja valpkurs nu den 25/9 iaf

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar