Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Träning,aktivering & agility

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-05-11, 15:42
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Agility

Någon som tränar eller har tränat agility med sin hund? Jag har precis börjat en kurs med min lilla (Selma) och hon (och jag) älskar sporten!
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-05-11, 23:23
Medlem

Hej hopp!
Jag har tävlat agility i cirka fem år med Japanese Chin nu. Är också utbildad agilityinstruktör (och håller agilitykurser varje år på min brukshundklubb) och tävlingsledare för agilitytävlingar.
Min Beatriz har tävlat i klass 3 i några år och min Phoebe debuterade på tävling i höstas och har hunnit få en pinne i hoppklass 1.
Mig veterligen är mina hundar de enda Japanese Chin som någonsin tävlat agility officiellt i Sverige. Förhoppningsvis blir det fler!
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-05-12, 05:33
Medlem

Jag har planer på att börja me agility me min chi. Även lydnad o evt freestyle
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-05-13, 21:49
Nykomling

Jag kör agility i klass III med min Papillon Lovis. Är även jag utbildad instruktör samt tävlingsledare även om jag i år fokuserar mest på mitt eget tävlande.

Tävlar i laget PapilLone Stars åxå! http://www.papillonestars.rules.it/

Pappisar är numera otroligt vanliga på banorna, jättekul!
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-05-13, 21:58
Flitig postare

tränar agillity med min golden ska börja med chin när han fyller 1 båda tränar lydnad och spår och golden tränas i freestyle

har en hel agillity bana på tomten
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-05-14, 11:05
*Louise*s avatar
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till *Louise*
Jag har funderat på att börja, det verkar ju så himla kul! (Behövs nog lite bättre lydnad först bara...)
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-05-14, 19:57
Medlem

Roligt att fler här tycker om sporten!! Jag längtar tills nästa kurstillfälle , då ska vi gå igenom A-hindret, säcken och vippbrädan.
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-05-14, 19:59
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Noomi
Jag kör agility i klass III med min Papillon Lovis. Är även jag utbildad instruktör samt tävlingsledare även om jag i år fokuserar mest på mitt eget tävlande.

Tävlar i laget PapilLone Stars åxå! http://www.papillonestars.rules.it/

Pappisar är numera otroligt vanliga på banorna, jättekul!
Vad roligt att det går bra för dig! Pappisar verkar vara bra agility hundar! Selma är kanske aningen för liten för hennes klass (är bara 22 cm i manken). Hur hög är din pappis?
  #9 (permalink)  
Gammal 2007-05-14, 20:02
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Chingeling
Hej hopp!
Jag har tävlat agility i cirka fem år med Japanese Chin nu. Är också utbildad agilityinstruktör (och håller agilitykurser varje år på min brukshundklubb) och tävlingsledare för agilitytävlingar.
Min Beatriz har tävlat i klass 3 i några år och min Phoebe debuterade på tävling i höstas och har hunnit få en pinne i hoppklass 1.
Mig veterligen är mina hundar de enda Japanese Chin som någonsin tävlat agility officiellt i Sverige. Förhoppningsvis blir det fler!
Vad kul med ett proffs får passa på att ställa en fråga då! Vilken mankhöjd får hundarna ha som max i den lägsta klassen, för det är väl indelat i liten, mellan och stor??
  #10 (permalink)  
Gammal 2007-05-14, 22:12
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Smilla&Selma
Citat:
Ursprungligen postat av Chingeling
Hej hopp!
Vad kul med ett proffs får passa på att ställa en fråga då! Vilken mankhöjd får hundarna ha som max i den lägsta klassen, för det är väl indelat i liten, mellan och stor??
Det är bara att fråga på! Både agility-, freestyle- och lydnadsfrågor (är även freestyleinstruktör och SBK-instruktör) bör jag kunna svara på!
Storleksgrupperna i agility heter small, medium och large. Small är hundar med en mankhöjd under 35 cm, medium är hundar vars mankhöjd är 35 cm och över men under 43 cm och large är hundar vars mankhöjd är 43 cm och över.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar