Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Träning,aktivering & agility

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2007-05-15, 15:43
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Sigrid
När jag får råd och tid så ska jag börja träna agility med matilda, vi har provat lite på brukshundsklubben och hon älskar det!
Svara med citat
  #12 (permalink)  
Gammal 2007-05-15, 15:45
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Smilla&Selma
Citat:
Ursprungligen postat av Noomi
Jag kör agility i klass III med min Papillon Lovis. Är även jag utbildad instruktör samt tävlingsledare även om jag i år fokuserar mest på mitt eget tävlande.

Tävlar i laget PapilLone Stars åxå! http://www.papillonestars.rules.it/

Pappisar är numera otroligt vanliga på banorna, jättekul!
Vad roligt att det går bra för dig! Pappisar verkar vara bra agility hundar! Selma är kanske aningen för liten för hennes klass (är bara 22 cm i manken). Hur hög är din pappis?
Lovis är nog inte mycket större än så.... Och inte väger hon mycket heller, nu har jag musklat på henne rejält med simträning och nu väger hon 2,7 kg. Men hon springer så fort hon kan och kan svänga ruggigt snävt så det går att konkurrera med de bästa ändå
Svara med citat
  #13 (permalink)  
Gammal 2007-05-16, 14:34
Medlem

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla&Selma
Citat:
Jag kör agility i klass III med min Papillon Lovis. Är även jag utbildad instruktör samt tävlingsledare även om jag i år fokuserar mest på mitt eget tävlande.

Tävlar i laget PapilLone Stars åxå! http://www.papillonestars.rules.it/

Pappisar är numera otroligt vanliga på banorna, jättekul!
Vad roligt att det går bra för dig! Pappisar verkar vara bra agility hundar! Selma är kanske aningen för liten för hennes klass (är bara 22 cm i manken). Hur hög är din pappis?
Lovis är nog inte mycket större än så.... Och inte väger hon mycket heller, nu har jag musklat på henne rejält med simträning och nu väger hon 2,7 kg. Men hon springer så fort hon kan och kan svänga ruggigt snävt så det går att konkurrera med de bästa ändå
Vad roligt att höra, då kanske tävling inte är helt uteslutet för vår del...någon gång i framtiden dvs! Kändes bara så "fuskigt" att tävla med hundar som är 10-12 cm högre i samma klass, men som du säger så kanske inte storleken spelar så stor roll om de är musklade/snabba.
  #14 (permalink)  
Gammal 2007-05-16, 14:35
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
När jag får råd och tid så ska jag börja träna agility med matilda, vi har provat lite på brukshundsklubben och hon älskar det!
Kul!! Vi ska på kurs ikväll och träna! Ska bli så roligt, är helt såld på sporten!
  #15 (permalink)  
Gammal 2007-07-11, 17:42
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jenny&Hugo
Hejsan alla ! =) Jag själv har en 4 årig liten havanais här hemma. Har för ca ett halv år sedan upptäckt denna underbara sport, agility. Älskar agility, så himla roligt att träffa nya människor och aktiver hunden! Och Hugo, han älskar det nog lika mkt som matte gör.

Vi har varit med i tre inoff. tävlingar men blivit diskade av olika anledningar. Det tar ett tag innan man kommer ihåg allt som man får och inte får göra. Hugo gör nästan aldrig fel men det är jag som har problem

Hursomghelst skulle jag vilja fråga någon, hur gör man en ibland seg hund mer alert? Vad ska man belöna med då han inte är så förtjust i dragkamp osv och föredrar godis? Har lite problem då man tävlar och inte får ha godis =)
Tacksam för alla svar.

Också undrar jag om det finns någon som vet om det kommer vara någon fresstyle kurs någonstans uppe i Norrland? Är väldigt nyfiken på den sporten och tränar så mkt jag kan hemma

Kika gärn in på våran hemsida www.nogg.se/jennyochhugo

Tack för att ni orkade läsa :P
Svara med citat
  #16 (permalink)  
Gammal 2007-07-12, 22:55
Nykomling

hur man får en seg hund mer alert.... Jaa... Börja utanför agilitybanan med att jobba upp intresse. Låt alltid hunden jobba för godis och mat så den lär sig att bli mer aktiv. Alltså, du behöver itne träna upp varenda liten foderkula, men hunden måste göra NÅT du ber om innan du ställer ner skålen, o den behvöer kanske inte få mat i skål varenda dag... Petflaskor eller gräsmatta är poppis här hemma

Kanske du kan ha godis i en burk som du kastar åt hunden? Eller rejsa med den mot en godisskål, den som är snabbast får godiset! Använd köttbullar eller korv eller nåt som du själv faktiskt kan äta upp om du är snabbast till skålen. Börja på bar mark innan du börjar bland hindrena.

Har en kompis vars hund aldrig gillat leksaker, hon är sex år. Men jag fick henne att leka med en pälsmus, såna för katter. Det är riktigt kaninskinn på och det brukar vara populärt. Hon har musen i ett snöre o kan dra den längs marken, det fungerar jättebra på den hunden iaf!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar