Hej jag heter Oliver född Benji och är ny på det här forumet. Matte tycker att jag ska lägga upp en bild på mig själv. Hon påstår hela tiden att jag är världens vackraste hund. Måste hålla med henne men hon behöver ju inte tjata om det hela tiden. Så här ser jag ut.
Det här är min tjej Houdina. Det finns dem som tror att vi korta killar skulle ha svårt att få snygga tjejer, skitsnack säger jag. Visst är hon läcker.
Det här är min tjej Houdina. Det finns dem som tror att vi korta killar skulle ha svårt att få snygga tjejer, skitsnack säger jag. Visst är hon läcker.
Hon är en podencoblandis. Som du ser så har hon svart nos och inga svarta pigment är tillåtna. Podencon är en jakthund och ägs därför främst av jägare i Spanien. De flesta av dem är inte intresserade av utseenden utan främst av jaktskicklighet hos hunden. Så därför har många podencos fortfarande svarta nosar. När man skapade standarden för podenco andaluz så bestämmde man sig för att godkänna endast de med röda nosar trots att majoriteten av hundarna hade svarta nosar. Det blev naturligtvis ramaskrin och diskussionen blossar fortfarande upp då och då. Anledningen till att man tog det beslutet var för att lättare bli erkända som ras. Om de hade haft svarta nosar så skulle de varit för lika podengo portugues. De har fortfarande inte FCI godkännande för att Portuguesfolket protesterar för att standardarna är för lika. Just nu håller man på att se över PAs standard och kommer kanske att skriva om den lite.
Min matte är oxå för lat för att lägga spår själv.
Vi går på kurs, men den slutar för säsongen nu, för det är för halt på bergen o i löven, där vi går.
Det är bra att vara några stycken, som jobbar tillsammans när man ska jobba med spår.
Det brukar bli en hel del roligt babbel, när man lägger spår