Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Regler & Viktig Information

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 21:55
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Varning!

VARNING!

Läste det här på taxklubbens hemsida, och tyckte att det lät lite allvarligt, så jag tar med det här.

--------------------------------------------------------------------------------------

Följande person är utsluten ur SKK Organisation samt även Svenska Taxklubben

Marie Birgitta Karjalainen Rolandsson
Adress: Äpplaskog Stensjön, 571 93 Nässjö, tel: 0380-91030, 0380-91088

Alla våra medlemmar uppmanas att ej lämna ut eller sälja någon hund till ovanstående person.

För vidare information om orsak kontakta SKK eller Svenska Taxklubbens sekreterare Kickie Andersson Tel 0582 -50533
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 22:41
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Det är visst samma kvinna som det förut varnades för som heter Pia Snällman.

http://h1.ripway.com/baksidan/

http://www.vt.se/GEN_Sok.asp?Article...=2&mode=SEARCH

http://www.cint.se/sweden/asp20/cint...px?newsid=4434

Varning för ökänd hund- och kattbedragare 2006-02-20 13:23
Hund- och kattägare varnas på flera forum och hemsidor för en ökänd bedragare. Under namnet Pia Snellman lurade hon både
säljare och köpare redan på 1980-talet. Bland annat köper hon en hund på avbetalning, säljer den snabbt vidare och struntar i
att betala skulden. Hon har också sålt hundar mot handpenning, som sedan aldrig levererats, eller svarat på köpes-annonser
och påstått sig ha just rätt hund - för att sedan ta emot förskottsbetalning. Även häst- och kattspekulanter har drabbats.
Kvinnan, som använt ett antal alias, bland annat Marie Rolandsson och Marie Karjalainen, är enligt uppgift dömd för ett 20-tal
bedrägerier. Mer om bedragaren kan läsas här, här och i tråden här >>

http://www.trollsangen.se/alltomhundinorr/

Pia Snellman har bytt namn, igen! Marie Rolandsson kallar hon sig nu...

... för en månad sedan hette hon Marie Karjalainen...

Pia Snellman var den kvinna som hållit på med bedrägerier med olika hundraser. Hon har suttit i fängelse för dessa affärer.
Pia/ Marie är väldigt verbal och duktig på att snacka. Hon lurar till sig hundar som hon sedan säljer vidare dyrare.
Eftersom hon håller på sedan många år med sina bedrägerier kommer hon garanterat att försöka igen. Hon till och med lurade
folk på hundar under tiden som hon satt i fängelse! Psykopater slutar ju inte när de kommit på ett "vinnande" koncept.
För ett antal år sedan stod det i Hundsport om henne.
VARNING utfärdas härmed! Kolla extra noga och släpp inte in henne eller någon alls utan att ni har koll så att inga hundar försvinner!

Pia Snellman bor f.n. i Valla by i Katrineholms kommun.

Läs mer om Pias framfart här >>
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-04-12, 02:25
Nykomling

Vilka småhundar som helst kanske

Inte hade jag tänkt att mitt första inlägg på detta forum skulle handla om en så här trist sak.

Pia Snellman är liksom beteckningen på henne, inte hennes namn för det står i första inlägget här. Vad jag vill säga är att hon söker olika dvärghundar, blandisar också, för hon svarar på olika sådana annonser.
Så varningen borde ligga på alla rassidor inkl blandras.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-04-12, 11:05
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Om jag flyttar den till "Regler & Viktig Information" tror ni folk hittar igen tråden då? Rättare sagt, har ni läst där själva någon gång? :P
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-04-12, 18:13
Flitig postare

Ja *nickar* flytta dit tråden, ett bra förslag..
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 10:05
Nykomling

Reg.datum: Mar 2011
Jag vill uppmärksamma om att den här kvinnan numera figurerar inom kaninvärlden där hon ställer ut, köper och säljer kaniner under nick Kanintanten och namnet Marie Rolandsson, tele: 0471-44140. Hon säger att hon bor mellan Kalmar och Växsjö.

Jag förskottsbetalade en kanin till henne, men tyckte hon började uppträda skumt och googlade därför namnet och upptäckte då vem hon är. Hon vill ha förskottsbetalt och erbjuder dyra transporter över hela landet.

Lär ju inte se röken av kaninen jag betalat för... Bör sägas att hon verkar ha kontakter med kaninuppfödare som har gott rykte. Antar att hon genomför vissa av sina affärer, annars skulle hon väl inte få fortsätta?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar