Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21 (permalink)  
Gammal 2007-04-20, 19:50
lis lis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag uttryckte mig lite klumpigt Jag menar ju inteatt alla Rottisar är farliga, Men jag har träffat på dem som inte är så väluppfostrade också och har man en liten hund och möter stora hundar som ägaren inte klararav blir man ju lite rädd.Mest menade jag att jag inte är rätt person att ta hand om en så krävande hund utan mig passar den lite vekare typen bättre.Smaken är som baken...
Citat:
Ursprungligen postat av Solo
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
min drömhund är rottis, en av de vackraste och mäktigaste raser jag vet, dessutom lika chihuahuor i huvudet vilket passar mig.
Wow vad kul att du gilla Rottisar.
I min lya huserar lilla jag tillsammans med två Rottisar och bättre syskon kunde jag inte fått!
Mim mamz är övertygad om att allt blir vad du gär hunden till.
Dvs. INGEN hund/hundraser är födda elaka, utan med FEL uppfostran kan alla hundar bli knäppa/farliga.
Men det är ALDRIG hundens fel.
//Solo-the man med bihang.

Ps. Om du ngn. gång skulle vilja skaffa dig en Rottis Sigrid, då hjälper min mamz gärna dig att finna en bra hund från en SERIÖS uppfödare Ds.
  #22 (permalink)  
Gammal 2007-04-21, 09:56
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av lis
Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag uttryckte mig lite klumpigt Jag menar ju inteatt alla Rottisar är farliga, Men jag har träffat på dem som inte är så väluppfostrade också och har man en liten hund och möter stora hundar som ägaren inte klararav blir man ju lite rädd.Mest menade jag att jag inte är rätt person att ta hand om en så krävande hund utan mig passar den lite vekare typen bättre.Smaken är som baken...
Citat:
Citat:
min drömhund är rottis, en av de vackraste och mäktigaste raser jag vet, dessutom lika chihuahuor i huvudet vilket passar mig.
I min lya huserar lilla jag tillsammans med två Rottisar och bättre syskon kunde jag inte fått!
Dvs. INGEN hund/hundraser är födda elaka, utan med FEL uppfostran kan alla hundar bli knäppa/farliga.

Ps. Om du ngn. gång skulle vilja skaffa dig en Rottis Sigrid, då hjälper min mamz gärna dig att finna en bra hund från en SERIÖS uppfödare Ds.
Det är LUGNT, jag förstod vad du mena, mao "no hard feeling".
Känner bara att jag ibland blir så ledsen på alla puckon som skaffar sig en Rottis utan att veta vad de kräver och behöver i form av fostran och stimulans.
Hade fler tänkt sig för före de skaffa hund, ja då hade aldrig rasen behövt få det dåliga rykte den tyvärr idag har.

Mvh. Joanna

Ps. Kan ebrätta en sak för dig och alla andra småhundägare. Häromdagen när jag var ute med Solo, ja då drabbades jag också av "småhunds fenomenet" dvs. jag bytte sida av gatan när jag såg två killar med varsina Am Staff i kopplet som de hade noll koll på. Men återigen, det är inte hundarnas fel. Jag älskar den rasen, har bla. haft en tillfälligt boende hos mig Ds.

www.kennelforyou.se
Svara med citat
  #23 (permalink)  
Gammal 2007-04-21, 11:31
Medlem

Jag håller me solo. Det är ägaren som gör hunden. Polaren har en pitbull. Får höra massa skit om henne när jag tar hand om henne. även ägaren Men brukar ha me henne på mina hundmassör kurser. så finns det alla dem där lydiga väluppfostrade hundar trodde ägaren. Dem hade såna problem på kursen medans pitbullen jag hade me låg så snällt. Men hon visa tydligen va som får o inte få göras.

Hon hatar när hundar e allt för närgångna. Dem brukar få hälsa o leka men så fort dem går mot baken då blir hon sur. Det e rätt förståligt. Hon tror även att hugo e hennes lilla valp.

brukar även va hundvakt till en rottis. o den o min chihuahua leker för fullt.

Men jag skulle aldrig låta hugo hälsa på främmande staff, amstaff, rottis, pitbull
Svara med citat
  #24 (permalink)  
Gammal 2007-04-21, 15:34
Flitig postare

finns massa hundraser jag skulle kunna tänka mig.. men genom mitt jobb har jag fått avsmak på en del hundraser som jag träffat flera otrevliga hundar ifrån..

tysk jakt terrier absolut inte min ras( dem söker jakt i alla sitvationer vilket inte alltid slutar bra)
riesen snauzer skulel jag aldrig heller ha men det är för att dem är såå osäkra.

favvo raser är :golden, chihuahua, pappillon, rottis, border collie, lab, osv
Svara med citat
  #25 (permalink)  
Gammal 2007-04-24, 22:34
Nykomling

Finns det FULA hundar
Charmtaxen Blixtra undrar
Svara med citat
  #26 (permalink)  
Gammal 2007-04-24, 22:36
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Blixtra
Finns det FULA hundar
Charmtaxen Blixtra undrar
nää jag tycker inte hundar kan vara fula men jag gick efter vilka hundar jag inte skulle vilja ha pga sättet när jag läste tråden läser visst det jag själv vill
  #27 (permalink)  
Gammal 2007-04-28, 19:17
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Sigrid
Citat:
Citat:
åh vad glad jag blir det ska jag verkligen komma ihåg.
jag ska självklart köpa rottis tyvärr så måste jag dock vänta ngra år eftersom jag ska plugga nu, vill ha både tid och PLATS för en stor valp
Svara med citat
  #28 (permalink)  
Gammal 2007-04-28, 19:53
Nykomling

Fula... Tja, raggiga hundar tilltalar mig inte. Inte heller kralliga.

Vackra... Basenjin är nog den vackraste men jag skulle aldrig i livet vilja ha en
Svara med citat
  #29 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 15:11
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg

Håller verkligen med er! Jag har också två rottisar som härjar runt.Men när folk får höra vad man har för ras, blir dem rädda direkt. Dålig uppfostran har ju absolut inte med ras att göra...det är ägarens rätt att uppfostra sin hund på bästa möjliga sätt, oavsett ras !
Svara med citat
  #30 (permalink)  
Gammal 2010-01-09, 19:56
Nykomling

Reg.datum: Jan 2010
Smile Liten men smart - mops såklart! :)

Min absoluta favvis!! MOPS! <3
Det finns inga fula hundar, men de raser jag aldrig skulle satsa på är nog pitbull, kaukasisk ovtjarka och rottweiler.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar