Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-04-03, 21:14
Miras avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Question Koppel?

Vad använder ni för koppel till era hundar? Halsband eller sele? Hur ofta har ni hunden lös?

Jag använder flexikoppel med sele på Mira när vi går i skogen och här på grönområdena inne i bostadsområdet. Vi använder vanligt halsband och kort läderkoppel när vi går på stan och jag försöker ha henne lös så ofta jag kan där det finns möjlighet och det inte utgör någon fara för henne. Hon är lös vid något tillfälle varje dag.

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-04-03, 23:07
SummerochYodas avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till SummerochYoda Skicka ett meddelande via Skype™ till SummerochYoda
Jag använder bara koppel och halsband till mina hundar. De är inte så förtjusta i att ha sele på sig. När vi går i skogen så får de springa lösa, men där vi bor är det lugnast att ha de kopplade.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-04-03, 23:44
Nillas avatar
Flitig postare

Reg.datum: May 2007
Jag använder också koppel och halsband då hon inte gillar sele.
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-04-04, 08:31
Thairghayss avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Thairghays
Eftersom vi bor mitt i vischan i Nomans-land så springer mina hundar alltid lösa. Men de få gånger de har koppel på sig (när vi åker in till staden, ställer etc) så har de vanligt läderkoppel alt flexi, halsband är lite olika - två har ett sånt där varsitt neon blå/rosa/lila ställbart nylon med plastspänne, resten har halvstryp i läder.
Ett chickt blått sele i storlek 0 har jag på Midas (min kastrat)

hemsida -> http://www.thairghays.se
blogg -> http://thairghays.bloggagratis.se
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-04-04, 12:50
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
nästan alltid halsband.. ska jag in till stan eller områden där jag vet det finns mycket hundar.. så tar jag sele för att snabbare och säkrare kunna lyfta upp hundarna..

alltid läder/mockakoppel.. då dem inte trasslar ihop sig lika lätt när man har fler hundar
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-04-13, 15:00
Moderator

Reg.datum: Oct 2007
Eftersom vi bor lite off sådär nära skogen blir det lätt att man har hunden lös en hel del. Jag försöker dock vara noga med att gå rundor där hon både kan vara lös och måste gå i koppel. Viktigt att träna båda. När mormor passar henne använder de flexikoppel i skogen, mest för att mormor är rädd att hon ska sticka.
Har läderkoppel och halvstryp när vi promenerar/tränar och "finkoppel" med bling bling halsband när vi ska hem till någon.
Fick tips på hundklubben om att testa sele på henne för att det skulle passa den här rasen (fransk bulldogg) bättre, men jag är lite tveksam. Har aldrig använt sele så det känns som en otäck ny värld
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-08-17, 22:04
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Jag använder sele och koppel (vill använda halsband, men Leo har problem med halsen och fick därför rekommendation av vet att använda sele).Han får vara lös någon gång under dagen.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-09-03, 08:29
Chilliys avatar
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Vi har vanligt koppel o halsband när vi promenerar Annars i skog och på tomten är Chilliy alltid lös!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar