Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 12:12
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Håller med ovanstående, det lät faktiskt väldigt seriöst! Synd att inte föler tar efter...
Svara med citat
  #12 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 15:28
Soffans avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
tummen upp för annika
  #13 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 16:52
marias avatar
Flitig postare

Skicka ett meddelande via MSN till maria
Citat:
Ursprungligen postat av annika
Citat:
Ursprungligen postat av *Louise*
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie
hur mkt kostar en chihuahua nu för tiden med papper osv från en seriös uppfödare??
Rekomenderat pris är 12-15.000 kr
Finns många som ligger så mye högre typ 25000 kr. Detta är ju inte klokt! Tycker jag iallafall. Hos mig så får alltid valpköparna foder 3-års dolda fel försäkring o mjuk hundsäng ben mm allt enligt SKK så klart. Jag vill alltid ha nån kontakt med alla mina valpköpare. Vissa vill mindre andra mera. Men som uppfödare så vill man ju veta hur det går. Ställer alltid upp som semestervakt. Bara kul!!!
Annika

du låter som en riktigt klock och seriös uppfödare tycker jag
  #14 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 18:45
Flitig postare

Ja men dom som säljer valpar till överpriser säger att då VET dom att valparna hamnar i en bra familj.
Det kallar jag skitsnack, jag är super duper fattig och har inte råd med en dyr valp pga att jag lever
på A-kassa och den är sänkt massor.. Nåt jobb lär jag inte få pga min utsliytna rygg..
MEN, min Tjej som bor hos fattiga mig har det säkert mycket bättre än många hundar som bor hos rika människor..
Det enda min Skorv känner till är kärlek i massor och hon har aldrig hört hårda ord..
Hon är fullständigt trygg pga det och litar fullständigt på alla människor.. Så blir en hund som får kärlek
av alla och en trygg uppväxt även om det är fattigt.. Så pengar är ingen garanti för ett bra hem ..
  #15 (permalink)  
Gammal 2007-04-10, 23:50
marias avatar
Flitig postare

Skicka ett meddelande via MSN till maria
tycker ändå det är lite oseriöst!
Dom har inte kostat så förut varför just nu.
vet flera uppfödare som avlar på vadsomhellst bara dom får sälja.. dom lever på sin kennel. fel syfte enligt mej.. ställer knappt ut eller bryr sig om hundarna.. usch..
  #16 (permalink)  
Gammal 2007-04-11, 09:43
Nykomling

Ash....

Blocket...Strunta i dem....och ge dem inte mer uppmärksamhet genom att handplocka och sätt ut deras annonser här.

Priser på hundar kan disskuteras i Oändlighet och... så länge det finns köpare som betalar hur mycket som helst, så finns de höga priserna kvar också.

Jag tycker att det ligger stort ansvar i valpköparens intresse att själv välja ut sin uppfödare också, varför handla av någon man tycker är Oseriös. Jag menar, man köper väl ingen hund för att man råkat få chans att få en med i en kull, man har väl större krav än så hoppas jag.
Svara med citat
  #17 (permalink)  
Gammal 2007-04-13, 18:17
Medlem

http://kopochsalj.eniro.se/query/wha...tq_val/0/hpp/3

Ja underbart skön pris på tiken utan papper
Svara med citat
  #18 (permalink)  
Gammal 2007-04-13, 20:16
Soffans avatar
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av BusBeda
Ja men dom som säljer valpar till överpriser säger att då VET dom att valparna hamnar i en bra familj.
Det kallar jag skitsnack, jag är super duper fattig och har inte råd med en dyr valp pga att jag lever
på A-kassa och den är sänkt massor.. Nåt jobb lär jag inte få pga min utsliytna rygg..
MEN, min Tjej som bor hos fattiga mig har det säkert mycket bättre än många hundar som bor hos rika människor.. Det enda min Skorv känner till är kärlek i massor och hon har aldrig hört hårda ord..
Hon är fullständigt trygg pga det och litar fullständigt på alla människor.. Så blir en hund som får kärlek
av alla och en trygg uppväxt även om det är fattigt.. Så pengar är ingen garanti för ett bra hem ..

Jag håller verkligen med dig! men det jag tror dom menar med dyra priser, att man inte kan ta hand om hunden om man inte har råd att betala den, tror jag är pga hur gör man då om den behöver veterinärvård?
men jag håller fullständigt med dig!
  #19 (permalink)  
Gammal 2007-04-13, 20:17
Soffans avatar
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Militra
http://kopochsalj.eniro.se/query/wha...tq_val/0/hpp/3

Ja underbart skön pris på tiken utan papper
ellerhur, tycker dessutom att den inte ser ok ut...
typ antingen att den är något blandras eller att den är sjuk
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar