Min staffetik började plötsligt halta på promenaden i ondags. Hon sprang lös och busade med en pinne är jag plötsligt ser att hon hoppar på tre ben. Har sedan dess vilat henne, bara 5-minuters långsamma koppelpromenader några ggr per dag. Tyvär har igen förändring sekkt. Hon har på samma bakben genomgått en TPLO-opeartion för snart tre år sedan.. när hennes korsband gick av. Jag är rädd att det hänt nåt i knäet igen. Pratat med Strömsholm men de säger att det inte kan hända något så lång tid efter op. Det är bara det att det efter operation knakar väldigt i knäet när jag böjer det, man känner liksm hur det rör sig och knastrar där inne. Det sökte jag för ett år efter opeartionen, men det var ingen allvarligt tyckte de då. jag reagerade då även på att hon gick konstigt med benet, hon vred ut knäet vid varje steg. Det gör hon än idag och jag inbillar mig att det är ännu värre nu sedan i onsdags...
Jag hoppades på att det skulle vara en sträckning bara, men jag tycker det borde ha blivit bättre nu i så fall!
Är det någon som har en hund som haltat pga sträckning eller någon som har en TPLO-opererad hund som fått komplikationer efter några år så skriv gärna. jag är så orolig för min lilla "´gris"!
Tacksam för svar!