vad en veterinär säger kring mat betyder Inget alls för mig.. dem har typ 7 timmar foderlära i sin utbildning

det är mindre än vad jag själv gått med diverse kurser.
det här har jag fått höra av en som läst massor om foder. och min golden har alkdrig mått bättre.. sedan jag började med olika foder osv. så har han inte varit dålig alls. inte ens när han käkat dumma saker som retrivrar gör ibland. så kunde inte vara mer nöjd med resultatet..
broccoli är inte giftigt men det är svårt att bryta ned.. därför ska den vara väldigt överkokt eller nästintill övermogen..
kolla gärna här
feeorin
citat:
Grönsaker och frukt ska alltid ges mycket finfördelade/mosade och de får gärna vara lite övermogna eller mjölksyrejästa som t ex surkål.
En god idé enligt min mening är att välja 2-4 foder av några olika fabrikat och med olika proteinkällor som man sedan alternerar emellan. Det är då viktigt att alternera ganska ofta - hunden utvecklar då en tarmflora som tål sådana foderbyten. Ger man ett och samma foder under lång tid anpassar sig tarmfloran till detta och ett foderbyte måste göras med stor försiktighet.
det här är givetvis något som jag tror på då jag fick det rådet och det verkligen har funkat super för mina hundar. det säger ju inte att det skulle vara det för andra hundar för det