Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Hälsa

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #31 (permalink)  
Gammal 2007-04-24, 14:32
Nykomling

Reg.datum: Apr 2007
Foder

Vi får Doggy torrfoder, som matte blandar med nå´t gott kött.
Matte vill ha svenskt kött och spannmål.
Vi knaprar på morötter också. DET är smaskens!
Blixtra
Svara med citat
  #32 (permalink)  
Gammal 2007-05-02, 00:59
Nykomling

Reg.datum: May 2007
Jag ger oxå mina frallor RC, dom gillar det,ger dom lite blandat,både deras Crock och mini sensibel samt nu då när hon varit dräktig och nu ger di så är det deras puppy jag ger dom..

Och självklart så vill ju resten av frallorna med ha det för det ääääär ju sååå smaskigt tydligen

Sen får dom lite mjukmat ibland eller köttfärs eller nåt liknande,fisk gillar dom med
Svara med citat
  #33 (permalink)  
Gammal 2007-05-02, 09:58
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Sigrid
mina två äter orijen och det funkar utmärkt!

jag gillar det därför att de har en så hög proteinhalt, inga dåliga fetter och inget spannmål.

det är det enda foder matilda nånsin ätit hela ransonen varje dag (hon har alltid varit oerhört liten i maten) och chilly som äter senior går ner i vikt och är ändå pigg, glad och glänser i pälsen!

orijen får *****+++ av mig!
Svara med citat
  #34 (permalink)  
Gammal 2007-05-10, 21:36
Nykomling

Skicka ett meddelande via MSN till Solveig
min kalix äter royal canin dental hygiene. han slutade nästan att äta vanliga royal. och han har alltid varit ett matvrak. Så vi bytte till dental hygiene och han äter som en häst igen. Plus att hans tänder nu är skinande rena (självklart mkt pga tandborstning) och att hans andedräkt luktar betydligt mkt bättre.
  #35 (permalink)  
Gammal 2007-05-18, 20:33
Nykomling

Nordic special+ och så min mat den är absolut bäst på alla sätt. mina hundar älskar min mat
  #36 (permalink)  
Gammal 2007-05-24, 07:49
Nykomling

....ANF holistic, kanonfoder... mina superkräsna äter det uppblött på morgonen med lite burkmat i, och torrt på kvällen.... bra i magarna, bra pälsar, ingen magkatarr, ingen klåda längre, ingen förhudskatarr (pga det perfekta innehållet av A-vitamin bla) längre tack och lov... inga rinnande ögon, det blir inget foderbyte här nå mer.... men alla hundar reagerar olika på olika foder, det gäller atthitta det som är rätt för just sin egen.....

hade orijen tidigare men magarna brakade ihop direkt dom fick annat än Orijen.... mailade orijen och dom var medvetna om problemet, det var fler än mina hundar, dom verkar bli känsligare i magarna på så vis att de inte tål tex matrester lika bra i kombination med orijen,,, så nej tack till det fodret, sen är det inte bra med potatis till hundarna, dom kan inte smälta stärkelsen, och resultatet blir elefanthögar av bajs, något som ni som använder orijen kanske har märkt ....
Svara med citat
  #37 (permalink)  
Gammal 2007-05-24, 10:52
Nillas avatar
Flitig postare

Min äter Klass färskfoder och jag ångrar inte en dag att jag provade det. Vacker päls, godaptit och piggare vovve har jag fått, det kan vara lite omständigt ibland men då kan man alltid ha lite torrfoder på lut omman inte kan ta med sig färskfodret på resan.
  #38 (permalink)  
Gammal 2007-05-24, 14:42
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av kimpan
Nordic special+ och så min mat den är absolut bäst på alla sätt. mina hundar älskar min mat
.....hm... nordic, dom har väl återkallat en hel massa mat pga att hundarna blev sjuka av det för det var för mycket bakterier i det!!!!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar