Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Hälsa

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 07:18
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
komplikationer vid vaccinering

Har insomnia, kan inte sova. Har sovit tre och en halv timme inatt, knappt ens det.
Mina hundar ska förhoppningsvis vaccineras på någon timme. Sak bli skönt att få det gjort. Men min lillkille har tidigare fått en allergisk reaktion av vaccinet.
Jag har klivit upp, vill inte oroa hundarna mer, för sover jag dåligt, sover de dåligt. Nä, bättre att de får ligga kvar med husse och sova, medan jag sitter instängd, själv i ett annat rum.

Men det var ju det... De ska FÖRHOPPNINGSVIS vaccineras idag. Bor ju i renbetesland och det är slaktperiod just nu... Veterinären kan bli utkallad på något sådant och jag vet inte om han har möjlighet att stanna i byn för att se till min kille. Vad gör jag om han får en reaktion och vet inte skulle finnas och hjälpa? nästa vet är som närmast 10 mil bort...

det märks att jag är orolig, och det blir inte bättre av insomnian, jag gör små saker så himla stora.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 12:29
Medlem

Phu, det gick bra. Ingen reaktion på lillkillen den här gången. *peppar, peppar*
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 19:38
marias avatar
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Skicka ett meddelande via MSN till maria
skönt att höra att det gick bra!
lät jobbigt de där med insomnian?! antar att det är en sjukdom
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 19:47
Miras avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Verkligen skönt att det gick bra! Jag tycker inte att du gör små saker stora... Klart att du är orolig om lillkillen har haft en reaktion på vaccinet tidigare! Det tycker jag absolut att du har grund för att vara! Speciellt med tanke på veterinär-situationen. Jag hade också varit jätte-orolig om jag var i din situation... Är glad för din skull att det gick bra...

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 21:09
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av maria
Nä, insomnia är bara vad jag kallar de nätter jag inte kan sova, vilket ändå är rätt många då jag är en pessimistisk person och oroar mig ganska mycket för det mesta. Jag måste hela tiden ha något att göra för att hålla huvudet sysselsatt och jag kan ha riktigt svårt att sova ibland just för att jag tänker för mycket. Jag ser alltid till att jag jobbar mig helt slut med saker så att jag somnar nästan med en gång huvudet når kudden.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-09-14, 21:14
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Mira
Verkligen skönt att det gick bra! Jag tycker inte att du gör små saker stora... Klart att du är orolig om lillkillen har haft en reaktion på vaccinet tidigare! Det tycker jag absolut att du har grund för att vara! Speciellt med tanke på veterinär-situationen. Jag hade också varit jätte-orolig om jag var i din situation... Är glad för din skull att det gick bra...
Jag var extra orolig just för att jag egentligen inte visste vad jag skulle vara med om, då han fick reaktionen sist när han inte var i min ägo. Men jag gjorde verkligen allt för att se så att han inte hade dåliga förutsättningar.
Jag tog honom från fodervärd (svärfar) några dagar innan det var dags, för att se så han inte var sjuk, hade feber eller så. Ingen ohyra, att han åt och drack bra osv. Ja, bara se till så att hans imunförsvar kämpade extra mot något jag kunde se i alla fall.
Och det gick ju bra, och han är tillbaka med sin älskade husse, och inget har synts nu på kvällen heller.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-09-15, 03:16
Nillas avatar
Flitig postare

Reg.datum: May 2007
Jag har också svårt att sova ibland, det är som att kroppen är trött men hjärnan har bättre saker för sig en att vila. Nu provade jag ett knep som svärmor gav mig nämligen fullkornsvälling.... Ganska gott faktiskt, får se om det hjälper.
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-09-15, 06:21
marias avatar
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Skicka ett meddelande via MSN till maria
Citat:
Ursprungligen postat av Anthems
Citat:
Ursprungligen postat av maria
Nä, insomnia är bara vad jag kallar de nätter jag inte kan sova, vilket ändå är rätt många då jag är en pessimistisk person och oroar mig ganska mycket för det mesta. Jag måste hela tiden ha något att göra för att hålla huvudet sysselsatt och jag kan ha riktigt svårt att sova ibland just för att jag tänker för mycket. Jag ser alltid till att jag jobbar mig helt slut med saker så att jag somnar nästan med en gång huvudet når kudden.
Haha jahaa då förstår jag
På det viset!
vet du... tror jag har samma "sjukdom" isf för det du beskriver stämmer väldigt bra in på mig
  #9 (permalink)  
Gammal 2007-09-16, 13:37
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Nä nu blir jag själv orolig min ska jo få sin andra spruta nu när hon blir 12veckor
  #10 (permalink)  
Gammal 2007-09-21, 16:20
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av anessa
Nä nu blir jag själv orolig min ska jo få sin andra spruta nu när hon blir 12veckor
det är nog inget att oroa sig över.. min lilltös blev dålig vid första vaccinationen men inte sen vid 12 veckor :P vi håller tummarna

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar