Peggy som ska bli en dvärgpudel äter så lite, typ två teskedar
hon hatar alla geggor, rent kött några småbitar, eller max 5 små torrfoder kulor, hon är 11 veckor och väger 1,5 kg men hon dricker och leker men hon blir ju ett benrangel om hon inte äter, kalk och vitaminer får hon flytande separat.
tipps, det käns som om man är en förlorare mot en envis
pudel, har prövat med det mesta, är det bra att strunta i att ge henne mat en dag?
ett tips om du låter maten stå framme gör inte det utan ta bort den efter kanske 20 min så lär hon sig att äter man inte försvinner maten..
funkade bra här
annars om du planerar att byta foder så tipsar jag om orijen som min kräsna lillkille smäller i sig
Hei
Enig med Nenne. Sett fram maten og la den stå max 30 min. Ta den bort og gi ingenting før neste måltid og gjør det samme igjen. Hun vil lære at her spiser vi når maten er framme.
En annen ting er at de er smarte de derre små. Om de er litt kresen og du bytter for hele tiden for å se hva hun spiser, ja da finner hun ut at om hun ikke vil ha akkurat det du tilbyr, så bare venter hun litt, så kommer det noe nytt. Gi en type for og hold deg til det. Da lærer hun at er hun sulten, så spiser hun det hun får.
Jeg har hatt akkurat samme sak her og det er ikke lett å "tvinge de", men på den annen side er det jo bra for hunden til slutt.
En annen ting jeg pleier å gjøre om hundene er litt matlei. Når de er ute setter jeg matskåler litt gjemt rundt i huset. Når de så kommer inn får de ikke mat, men finner den etterhvert som de beveger seg rundt om. Dette syns de er spennende og når de finner maten spiser de opp alt.
I naturen, vet du, må de lete etter maten. Noen ganger virker det som de syns det er litt kjedelig å bare få det servert.
Lykke til. Håper du fikk litt tips som hjelper nå da.