Inför varje utställning badas dom, men eftersom de för den äldre inte längre är förekommande samt för den yngre varit två gånger per år så räknar jag det som sällan.... 2-3 ggr per år badas mina hundar ordentligt. Men jag duschar dom ju såklart om de blivit leriga och hemska på promenixerna.
alltid kul att höra hur andra gör mina monster tvättas inför utställning och sen så har jag en golden som är ett lermonster så min lilla chikille har tagit efter så dem badas lite då och då vid dåligt väder då dem alltid hittar en lerpöl att mysa i
ps. sen efter vissa chiträffar som idag då hundarna pissar lite på varandra hit och dit luktar inte så roligt
Isse vet inte om att han är en chihuahua Då vi varit i skogen & han rullat sig i diverse SKIT brukar han åka på ett bad .. Skulle jag dock bada han varje gång han är smutsig skulle jag inte få göra annat ..
eftersom peggy förmodligen blir en toy så leker jag med henne i badkaret så nu gillar hon att vara i vatten ska börja simträna henne i badkaret oxå då får hon en liten sele av bubbelplast. schampo aktar vi oss för än så länge.
badar 1 gång i månaden under sommar halvåret då han blir så lerig o skitig lätt, sen badas han inför varje utställning under sådan period men jag räknar inte in det eftersom utställningarna inte kommer så tätt inpå.
under vintern å kallare tider varannan månad.
Men han skall börja simtränas 3 ggr i veckan när jag flyttar till min lgh då jag har badkar men kommer ej shamponeras efteråt barafönas så då blir det ju mycket badande.