Borsta tänderna regelbundet , ge hunden något att bita på så tänderna får arbeta . Vet även att endel använder Plage OFF (stavas hur) som man strör på maten ..
Jadu jag är ganska ny här så jag bara skrev tack för rådet ska nog prova plack off för hon blöder nämligen när jag borstar hennes tänder fast jag gör hur försiktigt som helst.
Jag använder Plaque Off och tycker det fungerar jättebra!
Sen har Gizmo alltid fri tillgång till tuggben som också motverkar tandsten.
Borstar tänderna gör jag bara på honom om jag ser att han har fått nåt skräp mellan tänderna eller efter bad för att hela han ska vara ren!
Borstar tänderna gör jag bara på honom om jag ser att han har fått nåt skräp mellan tänderna eller efter bad för att hela han ska vara ren!
Din metod låter bra men tyvärr tuggar inte kelly på tuggben iaf inte dom jag köpt får försöka att hitta nåt hon tycker om men som sagt får vänta och se vad vetrinären säger
Din metod låter bra men tyvärr tuggar inte kelly på tuggben iaf inte dom jag köpt får försöka att hitta nåt hon tycker om men som sagt får vänta och se vad vetrinären säger
har du provat att köpa märgben?? även om dem ofta ser lite stora ut så funakr det utmärkt.. jag har stora till min golden hane och små till min chi vilka ben tror du lilla dango tar?? dem stora märgbenen , man tycker själv kanske inte att dem luktar så trevligt men bra för deras tänder
Jadu kanske jag provar det då alla förslag är välkommna.Har du nån bild här på dina hundar tillsammans hade varit häftigt att se dom(stor och liten)
och hittar du ingen affär som har det kan man alltid fråga i mataffärer vid köttdisken för dem slänger bara märgbenen annars så där kan man ofta få dem mycket billigare
har lagt in en bild från när lilla dango bara var 12 veckor på min presentation