Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Forumet

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-04-23, 10:40
Nykomling

Reg.datum: Apr 2007
Högt i tak...

Hello alla glada!
Jag tycker det är lite synd att tråden om Stamtavla/icke stamtavla låstes så tidigt eftersom det är ett mycket VIKTIGT ämne anser jag.
Jag har full förståelse för att man inte vill att det skall bli påhopp osv, tror inget annat.
MEN samtidigt, man kanske måste få tillåta lite utsvävingar, olika åsikter där det ibland kan bli lite tuffa tag. För visst är det trist om man aldrig kan diskuetar saker utan enbart måste hålla det på gulle gull nivå.?
Jag är själv väldigt aktiv på tre andra Forum och där har vi ibland mkt intressanta diksusioner som stundom kan bli lite väl "hårda".
Beror nog på att hundmänniskor många gånger är lite speciella.
Men personangrepp, där håller jag med, det skall inte får förekomma, men kanske bättre då att varna via PM först före man låser trådarna.
Ja det var bara lite tankar från mig.
OBS!! Menar inget illa så jag hoppas alla FÖRSTÅR vad jag menar.
Mvh. Joanna

www.kennelforyou.se
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-04-23, 14:15
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Re: Högt i tak...

Citat:
Ursprungligen postat av Solo
Hello alla glada!
Jag tycker det är lite synd att tråden om Stamtavla/icke stamtavla låstes så tidigt eftersom det är ett mycket VIKTIGT ämne anser jag.
Jag har full förståelse för att man inte vill att det skall bli påhopp osv, tror inget annat.
MEN samtidigt, man kanske måste få tillåta lite utsvävingar, olika åsikter där det ibland kan bli lite tuffa tag. För visst är det trist om man aldrig kan diskuetar saker utan enbart måste hålla det på gulle gull nivå.?
Jag är själv väldigt aktiv på tre andra Forum och där har vi ibland mkt intressanta diksusioner som stundom kan bli lite väl "hårda".
Beror nog på att hundmänniskor många gånger är lite speciella.
Men personangrepp, där håller jag med, det skall inte får förekomma, men kanske bättre då att varna via PM först före man låser trådarna.
Ja det var bara lite tankar från mig.
OBS!! Menar inget illa så jag hoppas alla FÖRSTÅR vad jag menar.
Mvh. Joanna
Jag förstår dig och håller med men anledningen till att dom låste var pga att vissa inte kunde hålla sig till ämnet och gjorde massa onödiga påhopp som inte änns rörde ämnet.Det hjälpte inte att man bad dom ta det via pm om dom ville säga något som rörde något annat änn stamtavla.Men som du sa det är ett viktigt ämne som borde kunna diskuteras det va därför jag gjorde den men istället tyvärr kunde inte vissa låta bli och blanda in annat och vara otreviliga
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-04-23, 22:28
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Vi ansåg helt enkelt att det var nödvändigt när folk inte höll sig till tråden och orden började bli ganska hårda. Trots varningar i både pm och en tillsägelse i tråden så forsatte det. Så det kändes helt enkelt säkrast att låsa tråden...
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-04-25, 19:46
marias avatar
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Skicka ett meddelande via MSN till maria
Precis säger som krille.. visst ska man kunna disskutera MEN i den tråden höll sig inte folk till ämnet samt att det började spåra ur och likna lite påhopp vilket inte är acceptabelt!
visst får man diskutera fritt här på forumet! men till en viss nivå.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar