Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Prat specifikt för raser > Blandraser

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-06-30, 14:09
Ranningens avatar
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Chihuahuahanne sökes

Halloj

Jag och mina småttingar söker en chihuahuahanne gärna korthårig för parning på några damer.

Först har vi Tindra en yorkchi 50/50. som går i löp i sept/okt...
Sen har vi Saga, en dvärgpincher som går i löp en månad efter Tindra.
Sist har vi Mina som just löpt och som återkommer i januari...
Saga går in i sin andra löp så hon ska vänta på den 3:e ( i april ).
Tindra väger 3,5 kg och är semilånghårig. Blue and tan.
Saga väger 3,7 kg, black and tan
Mina väger 2,2 kg, black and tan. Mina är en mini.......
Alla fullt friska.

Vi bor utanför Umeå så gärna nån som bor nära.

Vi tackar alla intresserade med en stor kram
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-07-22, 10:05
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
tänk bara på att det är inte det där med tre löp som gäller längre.. från och med maj i år.. (alltså gäller det redan) måste tikarna fyllt minst 18 månader innan man parar dem äntligen lite smarta regler..

då genetikerna säger att dem egentligen ska ha fyllt 2 år då dem flesta genetiska sjukdomar har sitt utbrott mellan 1 och 2 år..
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-07-22, 10:17
Ranningens avatar
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Bra att du påpekade och påminde mig om att det är 18 månader som gäller. Har läst det och glömt det!!!Jag skäms!!

Jag har ju absolut ingen panik med valpar på flickorna... Men har upptäckt att det är svårt att hitta killar som skulle passa, så jag hör mig för långt i förväg.

Har du hört nått om att om en tik blir skendräktig varje gång efter löp så ska det hjälpa om tar valpar??? Tindra går med mjölk och bäddar ner alla leksaker som både hon och ungarna har........... mindre lustigt...................
Fick tipset från en arbetskollega men jag har ingen koll på hur hundvan hon är. Det här med liten hund är nytt för mig. Hade New Foundland tidigare och hon var steriliserad.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-07-23, 12:36
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
jag skulle av erfarenhet inte vilja para en tik som allt för ofta är skendräktig.. det är skillnad om det är någon gång... men den tiken jag vet som ofta var skendräktig har bara fått avkommor om är skendräktiga ofta.. varav två ave dem löper med tre månader mellanrum.,..alltså typ konstant skendräktiga..

det ökar ju risken för livmodersinflamation och sånna valapar skulle inte jag villja sätta i liv.. då vi är skyldiga enligt dem nya lagarna att avla på hundar utan ärftliga defekter.. och det ser jag som en defekt..

sen måste man tänka på att det inte är som många tror att valparna blir friskare hos blandraser.. dem har ofta risk att få båda rasernas problem.. ännu lättare om raserna nu har liknande problem..

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar