Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

#1 (permalink)  
Gammal 2007-08-18, 20:27
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Bichon Havanais skällig?

Planerar att skaffa en Bichon Havanais då jag tycker att de verkar vara himla fina hundar. Fick dock höra av någon att hon träffat en hund som hon åtminstone trodde var en Havanais och att denna hund var väldigt skällig. Eftersom jag bor med grannar omkring mig kan det kanske bli svårt att ha en hund som skäller. Visserligen handlar skällighet väldigt mycket om uppfostran men...det är lättare att uppfostra en hund som initialt inte är så skällig (avseende skälligheten alltså). Så...ni som har erfarenhet av dessa hundar, anser ni dem som skälliga eller inte?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-10-29, 21:43
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jenny&Hugo
Hejsan

Jag har en havanais här hemma. Jag tycker inte att rasen är speciellt skällig, iallafall om man lär den att jag inte skälla från början. Men eftersom små hundar brukar vara skälligare så beror det, som du säger, mycket på uppfostran. Jag har träffat några havanaiser som skäller men även dom som inte gör det. Hugo, min hund, skäller då det knackar på dörren. Men det är mitt eget fel då jag inte tagit itu med problemet. Men jag tror att det skulle vara lätt att träna bort då dom är en mycket lättlärd ras.

Hoppas att jag inte avskräckade dig. Havanaiser är en helt underbar ras som lär sig så otroligt fort. Hör av dig om du undrar något mer ;p

//Www.nogg.se/jennyochhugo
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-11-11, 19:30
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Re: Hejsan

Hejsan! Tack för ditt svar!

Nej då, jag är inte alls avskräckt. Svaret på denna fråga har ingen stor betydelse då jag redan bestämt mig för denna ras. Ville mest förbereda mig. Om hunden är skällig kanske jag får jobba med det. Verkar vara en ras som passar mig och min familj på alla sätt och vis. Förutom det är de också fantastiskt söta, man blir alldeles förälskad när man ser dem.

quote="Jenny&Hugo"]Jag har en havanais här hemma. Jag tycker inte att rasen är speciellt skällig, iallafall om man lär den att jag inte skälla från början. Men eftersom små hundar brukar vara skälligare så beror det, som du säger, mycket på uppfostran. Jag har träffat några havanaiser som skäller men även dom som inte gör det. Hugo, min hund, skäller då det knackar på dörren. Men det är mitt eget fel då jag inte tagit itu med problemet. Men jag tror att det skulle vara lätt att träna bort då dom är en mycket lättlärd ras.

Hoppas att jag inte avskräckade dig. Havanaiser är en helt underbar ras som lär sig så otroligt fort. Hör av dig om du undrar något mer ;p

//Www.nogg.se/jennyochhugo[/quote]
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar