Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Hundar > Avel & Uppfödning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 10:27
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Genetik - SKKs hunduppfödarutbildning

Jag går hunduppfödarutbildningen som SKK ligger bakom. Och nu har vi kommit till genetik delen. Jäklar vad svårt det är.
Då är jag ändå bara 23, och har fortfarande lite plugghuvud kvar, men jag måste läsa om allt 4-5 gånger för att ens ha en uppfattning av vad de snackar om. JAg vet att det kommer bli klarare med tiden, det är ju därför man har träffar och diskuterar igenom det man läst, men hujja... Jag är glad att jag inte är ensam i gruppen att tycka det är ganska svårt.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 17:38
Thairghayss avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Thairghays
Håller med om att det är svårt med genetik. Så fort man tror att man har kläm på det så kommer nya saker man inte hade en aning om.
Själv har jag hållit på i 7 år och känner att jag precis börjat skrapa lite på ytan..
Tänk vad mer som döljer sig i djupet

hemsida -> http://www.thairghays.se
blogg -> http://thairghays.bloggagratis.se
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 18:49
Medlem

Den utbildningen vill jag också gå. Vet ni hur man anmäler sig? Och vart.

Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 20:10
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
den delen tycker jag är den spännande delen ju älskar genetik kanske därför jag tycker den känns enklare då jag läst på en massa innan..

evaav det går en nu under hösten hos stokk.. gå in på www.stokk.skk.se
klicka på uppfödarutbildning så går du till studiefrämjandets hemsida så kanske vi ses där i höst annars går det en i vår..
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 21:03
Medlem

Vet ni om man måste vara medlem i SKK för att gå dem? Jag är inte medlem ännu. Har inte varit aktuellt då de flesta av mina hundar är blandisar. Jag har därför valt att vara med i brukshundklubben istället. Ska kolla upp med jobbet så att inte kursen och arbete kolliderar. Valpens beteende låter ju också intressant.

Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 21:15
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
nepp du behöver inte vara medlem..

valpens beteende var jag på i lördags :P riktigt roligt det komemr gå flera kurser i vår också
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 21:56
Medlem

Valpkursen MÅSTE jag gå innan jag hämtar hem min lilla.

Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 23:08
Medlem

Visst är det kul och intressant, men jädrigt knepigt... Det är så mycket att komma ihåg inför varje ny läsning. Våran grupp försökte sig på att tjuvstarta lite med denna del innan sommaren, men ingen förstod något genom att bara läsa. Nu har vi en bra handledare i det så nu går det framåt i alla fall.
Men det är en manlig handledare, bland, jag tror vi är 13 fruntimmer... Han ser lite skeptisk och rädd ut ibland när vi spårar ur med våra frågor och utvecklingar av hans svar.

Men genetiken är något jag verkligen vill kunna, så därför vill jag förstå allt, och blir riktigt frustrerad när jag inte gör det.

Jag rekommenderar alla hundintresserade att gå denna/dessa kurs/kurser... Jag har lärt mig så enormt mycket och då har jag bara än så länge gått 2 (och en halv ) delar.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2007-10-15, 23:10
Medlem

Jag var förresten den första att anmäla mig när de gick ut med att de skulle ha kursen i vårt samhälle.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2007-10-17, 09:12
Medlem

Köper man kurslitteraturen via dem? Vad kostar den? Den jag tänker på nu är genetikkursen som startar den 12/11. Jag tänkte anmäla mig till den nu. Skulle ju vara bra om man plöjt igenom boken en gång innan kursstart. Då vet man iallafall vad man tycker är svårast och kan be att få det förklarat på kursen. Jag har en bok som heter avelsboken hemma skriven av Lennart Swenson. Används den under kursen?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar