Jag tycker stamtavla är viktigt . Just för att jag har ett kvitto på "vilka" hundar som ligger i min hund släkt .. Jag vet även vilka egenskaper som min hund kommer att ha .. Enligt rasstandard mm ..
Med en blandras vet jag inte vilka anlag och gener som min hund har ..
Med en blandras vet jag inte vilka anlag och gener som min hund har ..
Ok tack så mycket för svaret.Personligen bryr jag mig inte om stamtavla eller kvitto så länge jag älskar hunden och klickar med henne räcker det.
Jag har lite svårt att förstå folk som betalar dyra pengar för en hund som inte är renrasig, alla oregistrerade hundar räknas som blandraser.
Det finns folk som betalar 15 000 för en oregistrerad vavva, det har jag svårt att förstå,
Varför avstår man från att regga en valp, det kan vara syskonparning eller mor.son parning och vad blir det då?
man vet ju inte alls vad man får
Är det viktigare att ställa ut den än hunden själv?Jag själv kommer inte regga mina framtida hundar i skk för jag tycker att dom är skit och förstör raserna.
Jag förstår inte hur du menar att SKK förstör raserna.
Det är ju i alla fall uppfödarna som avlar för att föra rasen framåt
Jag tycker att dom vill föda upp djur så som dom tycker är finast vissa djur liknar inte änns som orginalet dom är djurplågare.Ocg det där med skönhets uttställningar är ett skämt alla djur är finast på sitt sätt oavsett om dom tycker ryggen är för kort eller ögonen för mycket isär blablabla