Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-03-15, 09:26
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
hur kom ni in på rasen ni har?

Alla minns vi väll första gången vi mötte just den perfekta rasen? :P
nu vill jag höra hur det kommer sig att ni har den ras ni har idag
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-03-17, 22:36
Thairghayss avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Thairghays
Eftersom det här är ett dvärghundsforum går jag inte in på varför jag har collies.

Att det blev phalène var en ren slump. Hade ingen tanke på att ha en sån där liten tant hund men då min ena äldre syster frågade om jag inte kunde ta hand om hennes illbatting ett tag, hunden i fråga var en riktig pest och hon hade blivit rätt tunnhårig när han uppnått en ålder av 7 månader (bara det säger väl hur han var.

Han anlände iaf och jag föll som en fura för denna galning, han hade en enorm arbets kapacitet som jag aldrig sett förut.
En vecka senare så var jag upp över öronen förälskad i honom, visst, han hade en hel del dumheter för sig och vissa problem (blockerade sig vid hundmöten & gjorde aggressiva utfall). Dock kände jag att jag ALDRIG ville släppa honom ifrån mig.

En månad senare ställdes han och vi körde ett träningspass mitt i hallen (tänkte att klarar han detta så klarar han allt)... Helt plötsligt kommer hans uppfödare ner börnande från läktaren och bara vrålar...
Hon anföll min syster och sa att Midas skulle stanna där han var..
Och syrran... ja, hon insåg hur skönt det var utan detta monster..

Idag är Midas 7 år & ska senare i vår ta upp sin lydnadskarriär efter 2 års uppehåll pga av olika sjukdomar..
Behöver jag nämna att jag nu har 5 phalèner och uppfödning av rasen

hemsida -> http://www.thairghays.se
blogg -> http://thairghays.bloggagratis.se
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-07-18, 15:14
Miothes avatar
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Miothe
Jag fick erbjudande om en Sheltie som behövde ett nytt hem, så jag tog hand om honom. Fick tyvärr avliva honom 3,5 månader senare
Han var 10 år gammal. Uppfödaren sa när jag hämtade min sheltie att han var fullt frisk, men ack så fel det var... Han hade inflamation i alla tassar, svamp i öronen, ständig diarré och värk i leder. Så jag ville inte att han skulle få lida mer.
Två veckor efter vi tagit bort Connie (första sheltien) ringde en kompis till mig. Hon ville då att jag skulle ta han om hennes sheltie Mio för hon kunde inte ha honom kvar längre. Jag tackade ja, men ville se friskhetsintyg. Mio var fullt frisk Och han har jag ännu.
Man kan tro att Mio fortfarande är valp trots sina 9 år

Connies pappa var morfar till Mio, roligt att de var släktingar
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-07-18, 21:39
SummerochYodas avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till SummerochYoda Skicka ett meddelande via Skype™ till SummerochYoda
Hade cocker spaniel och dvärgpudel när jag var yngre. När jag nu skulle skaffa hund så fanns det inte så många raser att välja emellan, då min dotter är pälsdjursallergiker och den enda ras som hon tål är chihuahua. Hon har själv två stycken. Och jag kan säga att jag har inte ångrat mig en ända gång. Det är en helt underbar ras.
www.freewebs.com/summerochyoda
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-05-17, 08:51
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
Jag gick på rasbeskrivningar och hjärta =)
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-08-02, 03:42
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
Även om jag föredrar toypudlar, men jag höll en herde hemma, eftersom jag gillar att se det mäktiga och starka, så jag tror att hunden är mycket kraftfull. Naturligtvis hoppas jag också att hitta flera sorter av hund vänner.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar