Då var första löper igång. Liten har blivit stor. Blir sju månader den 22/11. Guud vad tiden går fort . Tyckte nyss jag hämtade hem en liten kluns på 800g...Å nu är hon redan könsmogen .
Blir nog inge lek med alla hennes killkompisar på ett tag ...Fast hon har ju gammel Ludde som är kastrerad. Han är helt obrydd...Å så har vi tjejfrämande i helgen, mattes kompis o hennes schiperke, Uva .
Har även investerat i ett litet tikskydd idag..Kan vara bra att ha när vi är på besök hos nån...
Hihi, hon har verkligen börjat bli stor, tror hon iaf..Dels bjuder hon ut sig till allt o alla, trycker upp lillrumpan mot varenda vofsing som vill nosa på henne . Sen går hon o sprätter och krafsar med bakbenen, ser så uppkäftigt ut . Så måste man ju kissa på ALLA små snöklimpar i ens väg eeee:" class="inlineimg" /> . Fast humöret är det ingen skilnad på, tror faktist jag har världens gladaste hund...
Hur blir era hundar när de löper, märker ni nån skilnad i humör o sätt??
Under själva löpet märkte jag inte så mycket på Mira förutom att hon tyckte det var lite läskigt med all extra uppmärksamhet hon fick av mötande hundar på promenaden. Fast nu ett tag efter löpet så märker man att hon har mognat och blivit mer vuxen. Hon är tuffare och mer säker på sig själv. Sträcker på sig och underkastar sig inte på samma sätt som när hon var yngre... Visst är det härligt med valptiden men jag tycker det är rätt skönt att ha en mer vuxen hund också... Nu kan man ställa lite högre krav när det gäller tex träning och lydnad. Fast visst är hon fortfarande mattes lilla bebis emellanåt ändå...