Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 01:43
Nillas avatar
Flitig postare

Reg.datum: May 2007
Hund nummer 2?

Varför köpte ni er andra hund (ni som har två eller fler)?
Jag är sugen att skaffa en kompis till min tjej men har lite funderingar.
Hade ni några problem med att få hundarna att komma överens?
Vad va det jobbigaste med att helt plötsligt ha två hundar?
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 09:16
annach9s avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Min första hund skaffade jag med mina föräldrar. Han bodde sen hos dem under tiden jag pluggade på annan ort. Kan väl säga att vi har delad vårdnad om honom nu..Bor dock bara ett stenkast från varandra. Disa skaffade jag som enbart min..Var inte det lättaste i början, Ludde total nonchade henne i en månad och skällde ifrån så fort hon närmade sig . Och som hon försökte..Hon var på honom hela tiden och kastade sig på rygg framför honom..Tillslut tog nyfikenheten över och idag är det bästa vänner usss:" class="inlineimg" />

[img][/img]

Är det en till prazsky du tänker införskaffa???
Tycker de är supersnygga. Är också sugen på en till men i så fall tidigast hösten -08..
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 17:30
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
då min hund nummer ett är såå underbart snäll så märkte han knappt hund nummer två haha nä äskojja :P

men hund nummer ett är en golden(som köptes efter ett års hundlöshet ) :P och han har ända sedan han var liten varit med mig på hundhotellet där jag jobbar på fritiden vilket gjort att han funkar med stora och små hur som helst

jag ville ha en chihuahua då jag är uppvuxen med en vän till familjen med chihuahuor.

och ville ha det redan strax efter min golden kom, men det dröjde ca 3,5 år innan hund nummer två kom in, då chihuahuor inte var det lättaste att hitta då ( som tur är har trycket lättat,tycker jag mig se)
det märktes inte mycket skllnad alls och min goldenhane som är så van med småhundar låg ner och busade med honom jämt :P

hund nummer 3 kom in nu i augusti och det har inte märkts mycket alls..

men å andra sidan är jag van att jobba på hundhotell så när jag väl kommer hem så är det underbart skönt att ha "bara " tre stycken
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 20:47
Nillas avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av annach9
Min första hund skaffade jag med mina föräldrar. Han bodde sen hos dem under tiden jag pluggade på annan ort. Kan väl säga att vi har delad vårdnad om honom nu..Bor dock bara ett stenkast från varandra. Disa skaffade jag som enbart min..Var inte det lättaste i början, Ludde total nonchade henne i en månad och skällde ifrån så fort hon närmade sig . Och som hon försökte..Hon var på honom hela tiden och kastade sig på rygg framför honom..Tillslut tog nyfikenheten över och idag är det bästa vänner usss:" class="inlineimg" />

[img][/img]

Är det en till prazsky du tänker införskaffa???
Tycker de är supersnygga. Är också sugen på en till men i så fall tidigast hösten -08..
Kanske det blir en pk till eller eventuellt en russky toy, vavva eller en york.... Har svårt att bestämma mig. Jag tror att det lutar åt en mer pälsigare hund eftersom jag inte har någon större lust att klä på en hund till när man ska ut på promenad.

Har era hundar haft nöje av varandra eller bryr dom sig inte så mycket i varandra?
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 21:05
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Tro mig Nilla, du kommer att tycka det att klä på hundarna är den enklaste saken i världen efter att du tillbringat en hel vinter med att tina iskockor ur din hunds päls. För att inte tala om allt skitigt snöslask i pälsen som hon kommer att rulla av sig på den nyinköpta soffan

Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 21:07
Miras avatar
Flitig postare

Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Jag och min kille har tre hundar nu men egentligen är två hans och Mira är min. Jag tycker att de har mycke glädje av varandra när det gäller sällskap, lek och bus (trots att Mira är mycke mindre än de andra två) men det blir också en hel del rivalitet och svartsjuka. Inte så att de bråkar så klart men mer trängs om vem som ska ha mest uppmärksamhet och vem som ska kela mest med matte & husse. De kan bli lite jobbigt ibland tycker jag. Sen är det så klart lite omständigare när man ska resa bort. Man kanske behöver hundpassning och även om det hade varit ok att ta med hunden så är det kanske inte lika ok att ta med tre. Nu har vi ju två ganska stora hundar förutom Mira då så det är nog i och för sig inte samma sak som om vi hade haft tre små... Lite mer accepterat...

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 21:13
annach9s avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av evaav
Tro mig Nilla, du kommer att tycka det att klä på hundarna är den enklaste saken i världen efter att du tillbringat en hel vinter med att tina iskockor ur din hunds päls. För att inte tala om allt skitigt snöslask i pälsen som hon kommer att rulla av sig på den nyinköpta soffan
Kan bara hålla med . Luddes päls kräver en timmes pälsvård om dagen om den ska hållas o fint skick...Plus det evaav sa, snöbollarna som bildas på vintern och allt skit som fastnar på hösten o våren.. kommer aldrig mer skaffa en till hund med sån krävande pälsvård...

Fast då har ju han väldigt extrem päls...
Kan helt klart säga att Ludde har haft glädje av Disa. Han är livligare och gladare på nått sätt..Men ibland önskar han nog att hon inte funnits till, när hon biter o sliter i hans öron
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 22:08
Nillas avatar
Flitig postare

Citat:
Citat:
Kan bara hålla med . Luddes päls kräver en timmes pälsvård om dagen om den ska hållas o fint skick...Plus det evaav sa, snöbollarna som bildas på vintern och allt skit som fastnar på hösten o våren.. kommer aldrig mer skaffa en till hund med sån krävande pälsvård...

Kan helt klart säga att Ludde har haft glädje av Disa. Han är livligare och gladare på nått sätt..Men ibland önskar han nog att hon inte funnits till, när hon biter o sliter i hans öron
Oj det har jag inte tänkt på.... alltså snöbollar i pällsen. Men en semilånghårig typ som ryssen kanske. den har ju inte supermycket pälls.
  #9 (permalink)  
Gammal 2007-11-09, 07:04
annach9s avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Nilla
Citat:
Citat:

Oj det har jag inte tänkt på.... alltså snöbollar i pällsen. Men en semilånghårig typ som ryssen kanske. den har ju inte supermycket pälls.
Ja, det borde inte vara nått problem...och den borde tåla kylan lite bättre, fast jag tror nog att även de behöver nått på vintern, iaf där jag bor tror inte långhårig chihuahua heller är så pälskrävande...Däremot yorken om du inte ska ha den nedklippt förstås...
tycker personligen att de kh russkysarna är superfina..Även svag för prazskyn, som du vet
  #10 (permalink)  
Gammal 2007-11-09, 10:53
Nillas avatar
Flitig postare

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Nilla
Citat:
Citat:

Ja, det borde inte vara nått problem...och den borde tåla kylan lite bättre, fast jag tror nog att även de behöver nått på vintern, iaf där jag bor tror inte långhårig chihuahua heller är så pälskrävande...Däremot yorken om du inte ska ha den nedklippt förstås...
tycker personligen att de kh russkysarna är superfina..Även svag för prazskyn, som du vet
Ja pk:ar är underbara problemet är att man måste importera och det är en karusell som kan sluta lite si eller så. Jag vill kunna välja vap och se den innan man köper och kunna prata vanlig svenska med uppfödaren.
Yorken va ju kanske inte årets lysande idé men dom är så söta nerklippt. En långhårig Vavva eller en långhårig ryss kanske är bättre att kika på kanske. jah vill ju bestämmt ha en b & T, röd eller yello och det finns ju i både ryssen och vavva. Ja jag får se vad tiden utvisar.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar