Varför köpte ni er andra hund (ni som har två eller fler)?
Jag är sugen att skaffa en kompis till min tjej men har lite funderingar.
Hade ni några problem med att få hundarna att komma överens?
Vad va det jobbigaste med att helt plötsligt ha två hundar?
Bra fråga Nilla Vi funderar oxå på att skaffa en till hund. Samma ras då jag fullständigt snöat in på chin Tänkt precis som du. För dom flesta låter det så enkelt att ha två hundar. O jätte kul att läsa vad alla skriver här..
Varför köpte ni er andra hund (ni som har två eller fler)?
Jag är sugen att skaffa en kompis till min tjej men har lite funderingar.
Hade ni några problem med att få hundarna att komma överens?
Vad va det jobbigaste med att helt plötsligt ha två hundar?
Bra fråga Nilla Vi funderar oxå på att skaffa en till hund. Samma ras då jag fullständigt snöat in på chin Tänkt precis som du. För dom flesta låter det så enkelt att ha två hundar. O jätte kul att läsa vad alla skriver här..
Ja mantänker ju inte riktigt på att hund nummer två kanske inte va en så bra idé alla gånger. Hört skräck historier om att man tillslut sålde en av hundarna för att det inte alls blev som man tänkt.
Att gå från en hund till två var inget problem tyckte jag. Däremot när jag skaffade nr tre så blev det plötsligt arbete och måsten och inte endast njutning.
Jag hade inbillat mig att det skulle gå lika smärtfritt som vid hund nr två. Men nu hade jag plötsligt fått en flock på halsen och allt vad det innebar. Om det kommer att gå bra beror mycket på kemin mellan hundarna och på om man klarar att själv visa sig som en trygg och kompetent ledare. Hundarna ska inte behöva börja oroa sig över det också. De har tillräckligt med problem med att göra upp sinsemellan. Utan att dessutom behöva fundera på om de måste ta på sig ansvaret för hela flocken. Det var där jag missade vid hund nr 3.
Men visst har de en otrolig glädje av varandra. Hundar är flockdjur och vill vara med sina gelikar. Jag känner mig mycket bättre till mods när jag lämnar dem nu då jag vet att de har varandra.
Ja det är lite så jag tänker med att skaffa en hund till... alltså glädjen av att ha varandra att leka med och lära sig språket. Det finns ju dåligt med hundar i min stad som väger 2-3kg som hon kan leka med på samma villkor. Jag vill få fram hunden i henne om du förstår.
Trodde hund nummer 3 skulle va en baggis men tydligen inte alltså.
Jag köpte min andra hund för jag var sugen..
Dessutom är Martini en väldigt pigg liten sak, och han älskar att busa med sin nya syster!
Ända gången dom kan morra på varandra är om dom är ute efter samma tuggis, annars går det hur bra som helst!