Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2007-10-29, 10:50
*Louise*s avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till *Louise*
Citat:
Ursprungligen postat av nenne_Sw
oj,vad dyrt dagis
nu är mina hundar hemma på dagarna
men jobbar på hundhotell/dagis på fritiden och där kan hundarna max komma upp i 1500:-
och då tar vi inte betalt för alla dagar i månaden om man väljer att vara hemma några dagar här och där så betalar man ju inte för dem.

det jag inte gillar med dagis som tar månadsavgift, tänk om man bara vill ha hunden där tre dagar per veckan?
I princip alla dagis vi tittat på/gått på (6-7 stycken) har de här priserna så det är ingen ovanlighet, priserna på heltid på hunddagis ligger mellan 2200-2600 kr. Visst kan man tycka att det är mycket pengar med samtidgt blir det ca 100 kr per dag och då ingår lek med kompisar i samma storlek, promenader, mat och inte minst tillsyn.

De flesta dagis har även deltidspriser för hundar som går t.ex. 3 dagar i veckan.
Svara med citat
  #12 (permalink)  
Gammal 2007-10-29, 11:05
jiinniis avatar
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till jiinnii
Nu är jag hemma såpass mycket att Isse nästan aldrig är ensam .. Har pluggat via distans , & är nu inne på sista terminen .. Så det blir mycket hemma jobb ..

Behöver jag vara borta längre så brukar han vara hos mormor ..
  #13 (permalink)  
Gammal 2007-10-29, 17:54
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av *Louise*
Citat:
Ursprungligen postat av nenne_Sw
oj,vad dyrt dagis
nu är mina hundar hemma på dagarna
men jobbar på hundhotell/dagis på fritiden och där kan hundarna max komma upp i 1500:-
och då tar vi inte betalt för alla dagar i månaden om man väljer att vara hemma några dagar här och där så betalar man ju inte för dem.

det jag inte gillar med dagis som tar månadsavgift, tänk om man bara vill ha hunden där tre dagar per veckan?
I princip alla dagis vi tittat på/gått på (6-7 stycken) har de här priserna så det är ingen ovanlighet, priserna på heltid på hunddagis ligger mellan 2200-2600 kr. Visst kan man tycka att det är mycket pengar med samtidgt blir det ca 100 kr per dag och då ingår lek med kompisar i samma storlek, promenader, mat och inte minst tillsyn.

De flesta dagis har även deltidspriser för hundar som går t.ex. 3 dagar i veckan.
haha och vi som haft vissa som tycker våra priser är dyra
jo det är säkert så att många dagis är dyra.. men vi har flera som kommer med flera hundar, och då hade man ju aldrig klarat det om det kostar 2500 men å andra sidan ligger vi med så bra skogsvägar och utan andra hus, så vårat jobb blir lite enklare åtminstånne promenaderna , då vi har tillgång till en tom hästhage där vi kan springa och busa med hundarna (endast hästar i den hagen en månad under sommaren ) så kan ändå förstå att dagis inått stan eller så tar lite dyrare då dem har mer komplicerat och kanske inte kan ta allt för många i taget..
  #14 (permalink)  
Gammal 2007-10-30, 18:59
Miras avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Detta är egentligen lite "off topic" men jag måste ändå berätta att JAG HAR FÅTT JOBB!!! I'm so happy... Tråkigt för Mira bara. Nu är det slut på lyxen att ha matte hemma hela dagen. Nu blir det upp tidigt och följa med husse till jobbet istället...

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #15 (permalink)  
Gammal 2007-10-30, 19:23
annach9s avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Mira
Detta är egentligen lite "off topic" men jag måste ändå berätta att JAG HAR FÅTT JOBB!!! I'm so happy... Tråkigt för Mira bara. Nu är det slut på lyxen att ha matte hemma hela dagen. Nu blir det upp tidigt och följa med husse till jobbet istället...
Grattis . Får man fråga vart då??
  #16 (permalink)  
Gammal 2007-10-30, 21:47
Miras avatar
Flitig postare

Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Citat:
Ursprungligen postat av annach9
Citat:
Ursprungligen postat av Mira
Grattis . Får man fråga vart då??
Tack!!! I Lomma... Som biståndshandläggare (socionom). Det är inte alla som vet vad en biståndshandläggare sysslar med men vi utreder och beviljar tex hemtjänst, färdtjänst, äldreboende eller avlastning för vård av anhörig etc. Älskar detta jobb där man får träffa så mycket människor och har möjlighet att hjälpa och underlätta livet för våra äldre...

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #17 (permalink)  
Gammal 2007-10-31, 08:26
annach9s avatar
Flitig postare

Jag jobbar ju som sjuksköterska, har bla jobbat på strokerehab, där hade vi svp med de flesta pat. då vi samlades både sjh-personal, patient, anhörig och bistångshandläggaren för att planera omhändertagandet/ boendet efter utskrivningen. så jag har haft en hel del kontakt med dina yrkeskolegor...Ni gör ett bra jobb, men jag kan tänka mig att ni inte alltid har den lättaste sitsen ...Mycket krav både uppifrån och nedifrån ..och inte alltid den mest generösa budgeten.

Lycka till iaf, är säker på att det kommer att gå bra
  #18 (permalink)  
Gammal 2007-10-31, 23:16
SummerochYodas avatar
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till SummerochYoda Skicka ett meddelande via Skype™ till SummerochYoda
Mina hundar är hemma om dagarna. Har som tur är en jättesnäll mamma som går ut med de om dagarna. Vi bor på samma gata.
Svara med citat
  #19 (permalink)  
Gammal 2007-11-06, 22:30
marias avatar
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Skicka ett meddelande via MSN till maria
ag är oftast hemma med Erica! eller så är hon med mig. Alternativt att hon är hemma med min sambo. men hon är sellan hemma själv.
  #20 (permalink)  
Gammal 2007-11-07, 12:46
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Waffotis
Hejsan!

Jag har den stora förmånen att kunna vara hemma med mina hundar hela dagen............vilket jag är mycket glad för.

/ Louise
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar