Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-10-05, 17:09
Thairghayss avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Thairghays
Pälsvård

Sitter här med ett gång lurvtussar och har nog kanske inte hittat rätt i djungeln för skönhetsprodukter för långa silkeslena icke ulliga pälsbomber.
Frågade hos shih tzuerna men fick inget svar o sen pappisfolket.
Så vi kör väl här då Kan vara kul o höra vad alla andra använder.

Vad kör ni med för pälsvårdsprodukter inför utställning och till vardags?
Oavsett hårlag med andra ord.
Använder ni tex samma schampo då ni ska ställa eller har ni flera olika?
Kanske använder någon form av glansspray? Balsamspray? Lotion? Oljor?
Kanske har något tips på en sån där super metod för att förhindra att snöbollar bildas?

På vintern ser tex mina ut som små vandrande snöbollar som växer och växer till en gigantisk snögubbe.
Inte lätt att var 25 cm hög, inte nå upp över snöskaren och sedan gå bredbent som Zeb MacCahan.

hemsida -> http://www.thairghays.se
blogg -> http://thairghays.bloggagratis.se
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-10-05, 20:52
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
har provat lite olika men mina hundar har alltid kännt sig för rena när dem blir tvättade.. men senaste shampoot vi hittade som vi inte lämnar.. pga att hundarna själv verkar gilla lukten.. och pälsen blis superfin.. det är espree berry.. .. den luktar körsbär

har även provat.. esprees silky show.. och visst pälsen vart superfin.. men därremot så hatade hundarna lukten och gned sig på mattan, bäddar ute osv i evigheter för att få bort lukten
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-10-06, 00:41
Thairghayss avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av nenne_Sw
har provat lite olika men mina hundar har alltid kännt sig för rena när dem blir tvättade.. men senaste shampoot vi hittade som vi inte lämnar.. pga att hundarna själv verkar gilla lukten.. och pälsen blis superfin.. det är espree berry.. .. den luktar körsbär

har även provat.. esprees silky show.. och visst pälsen vart superfin.. men därremot så hatade hundarna lukten och gned sig på mattan, bäddar ute osv i evigheter för att få bort lukten
Ha ha.. vicka busar du har
Mina accepterar Espree silky show utan vidare. Har inte provat E. Berry än

Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-10-06, 23:04
Nykomling

Jag använder åxå Espree berry,tycker det är bra,lämnar inte allt för mycket parfymig lukt kvar heller.Balsamet är åxå esprees för att förhindra tovor,har dock inte använt det än då det främst är till cockern och henne rakade jag ner i somras,väntar nu på ny päls,hennes är lite svår pga mycket ull så det blir nog till att köpa nån spray av nått slag åxå eller olja??
Pappisen har jag inga som helst problem med pälsen på,badar henne kanske 4 gånger/år,men hon är en liten primadonna,går inte i smuts eller vattenpölar och absolut inte i snö om den räcker över knäna!
Jag måste skotta fram gräsmattan i inhängnaden för att hon ska springa ut själv å pinka.....
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-10-06, 23:28
Thairghayss avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Amris
Jag använder åxå Espree berry,tycker det är bra,lämnar inte allt för mycket parfymig lukt kvar heller.Balsamet är åxå esprees för att förhindra tovor,har dock inte använt det än då det främst är till cockern och henne rakade jag ner i somras,väntar nu på ny päls,hennes är lite svår pga mycket ull så det blir nog till att köpa nån spray av nått slag åxå eller olja??
Pappisen har jag inga som helst problem med pälsen på,badar henne kanske 4 gånger/år,men hon är en liten primadonna,går inte i smuts eller vattenpölar och absolut inte i snö om den räcker över knäna!
Jag måste skotta fram gräsmattan i inhängnaden för att hon ska springa ut själv å pinka.....
Tänk vad skönt det vore att bara behöva bada 4 ggr per år och om mina phal inte sprang i skit o lera..
De har någon förkärlek till böndernas kolämningar på åkrarna... Jag fattar dock inte hur det kan vara både smarrigt o härligt att äta o rulla sig i halvrutten koblaffa.. *yäck*

Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-10-07, 13:59
Nykomling

Koskit och hästskit,fy sjutton!!Undrar varför så många hundar gillar det,både att rulla sig i och äta!Katt bajs brukar åxå vara mums ,det tuggade Alice i sej nån gång som liten,fy attans vilken stank ur munnen,borstade med min tandkräm och hon spottade å fräste och inte försvann lukten på flera dar iallafall.
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-10-07, 15:27
Thairghayss avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Amris
Koskit och hästskit,fy sjutton!!Undrar varför så många hundar gillar det,både att rulla sig i och äta!Katt bajs brukar åxå vara mums ,det tuggade Alice i sej nån gång som liten,fy attans vilken stank ur munnen,borstade med min tandkräm och hon spottade å fräste och inte försvann lukten på flera dar iallafall.
Appropå kattskit så hittade jag min danska import för jämnan i kattlådan (en sån där med lucka) det första halvåret.

Värsta är nog ändå när de rullar sig i något dött.. Min ena phal-tik och collietiken hittar alltid självdöda rådjur som de rymmer till.
Och den lukten sitter i trots flera schamponeringar.
Inte så härligt sen att ha dem sovandes i sängen.. *yääääääck*

Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-10-07, 20:21
Nykomling

#9 (permalink)  
Gammal 2007-10-09, 19:07
Miras avatar
Flitig postare

Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Använder Apotekets parfymfria mjällschampo till Mira. Hon har tidigare haft problem med mjäll men har fått rådet att nytt foder (Orijen) och laxolja ska råda bot på alla mjällproblem vilket faktiskt har visat sig fungera... Använder dock fortfarande mjällschampot eftersom jag tyckte att jag likaväl kan använda upp flaskan när jag väl har köpt den. Hur som helst så har Mira numera superfin och jätteblank päls... :P

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2007-10-09, 21:31
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Jag svarade faktiskt i papillonforumet, men det trillade bort när sidan legat nere.
I alla fall så använder även jag Espree, märket för vita hundar och det går jättebra. Hundarna blir tokig av vilken parfymering som hellst så att byta pga att de ålar runt i sängen för att få bort lukten är ingen ide. Har provat de flesta parfymer, utan förändring.
Under utställningssäsongen använder jag inte balsam då domarna tidigare kritiserat att pälsen blivit för mjuk då. Men på vintern använder jag något jag inte minns namnet på...
Till en utställning har jag med mig en balsamspray av något slag för att öronen inte ska bli stripiga så fort. Och om ni måste veta så har jag apotekets ögonbad till att torka bort tårvätskan kring ögonen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar