Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-09-25, 22:39
Miras avatar
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Mira
Kloklippningskriget är över!!!

Måste bara dela med mig av min strålande lycka...

Kloklippning har varit ett ständigt återkommande dilemma för mig & Mira. Vi har provat det mesta utan att kunna enas om en bra lösning för oss båda. Har även testat fila men Mira tycker inte om att man "pillar" på hennes tassar...

Nu idag provade vi att hon fick stå uppe på köksbordet och att jag lyfte hennes tassar bakåt (som på en häst) och klippte. Vi har provat detta innan också utan att lyckas. Påsen med mini-frolic var tydligt placerad framför Mira (det kan vara det som gjorde susen). Efter varje tass fick hon belöning... Och det fungerade!!! Hon stod helt stilla & var så duktig...

Hoppas bara att det går lika bra nästa gång...

***Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt...***
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 09:18
annach9s avatar
Flitig postare

Finns det nån hund som gillar att klippa klorna?? Har då aldrig stött på nån . Fick verkligen kriga med Ludde från början, tack och lov har han blivit mkt bättre på ålderns dar, nu vänder jag honom bara bå rygg mellan mina ben. Han älskar det inte , men han ligger still utan allt för högljudda protester. Disa försökte också protestera till en början, men insåg snabbt att det var lönlöst, henne sätter jag i knäet med ryggen mot mitt bröst, går mkt bättre än att lägga henne på rygg eller sidan.
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 09:57
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
kul att det funakde

japp jag annach9 det finsn hundar som gillar att klippa klorna jag har tre stycken som bara njuter av att ligga och bli fixade med klo och tandborstning
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 11:23
Miras avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av nenne_Sw
kul att det funakde

japp jag annach9 det finsn hundar som gillar att klippa klorna jag har tre stycken som bara njuter av att ligga och bli fixade med klo och tandborstning
Åhh, så skönt det måste vara när dom faktiskt gillar det... Det är så jobbigt när det inte fungerar. När Mira var mindre smet hon in under soffan och gömde sig bara hon fick syn på klotången. Så vi har iaf gjort stora framsteg.

Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 11:29
Miras avatar
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av annach9
Finns det nån hund som gillar att klippa klorna?? Har då aldrig stött på nån . Fick verkligen kriga med Ludde från början, tack och lov har han blivit mkt bättre på ålderns dar, nu vänder jag honom bara bå rygg mellan mina ben. Han älskar det inte , men han ligger still utan allt för högljudda protester. Disa försökte också protestera till en början, men insåg snabbt att det var lönlöst, henne sätter jag i knäet med ryggen mot mitt bröst, går mkt bättre än att lägga henne på rygg eller sidan.
Ja, jag har också provat både på-ryggvarianten och sitta-i-knävarianten men inget av det har fungerat. Mira ligger gärna på rygg i knäet och kelar och myser OM det inte finns någon klotång eller fil i närheten dvs. Skönt att du har hittat bra sätt som passar för dina två.

Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 11:52
annach9s avatar
Flitig postare

Citat:
kul att det funakde

Underbar för dig , några knep att dela med dig av?
  #7 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 19:10
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av annach9
Citat:
kul att det funakde

Underbar för dig , några knep att dela med dig av?

haha jo det är underbart och om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur jag gjort haha (men etfter fem år på hundhotell så klipper man bara på ) och hundarna har väll snabbt märkt att det är bättre bara man tar det lungt :S :P men har iofs från dag ett pillat på deras tassar och i munnen varje dag.. är där med lkosaxen utan att klippa varje dag så dem vet ju aldrig vilken dag det är jag klipper

och man behöver ju inte ta extra tid helelr utan bara i soffan vid tvn i sängen eller vart man nu myser lite med hunden så kan man varje dag lägga in att man petar igenom tassarna ordentligt
  #8 (permalink)  
Gammal 2007-09-26, 20:20
Miras avatar
Flitig postare

Citat:

haha jo det är underbart och om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur jag gjort haha (men etfter fem år på hundhotell så klipper man bara på ) och hundarna har väll snabbt märkt att det är bättre bara man tar det lungt :S :P men har iofs från dag ett pillat på deras tassar och i munnen varje dag.. är där med lkosaxen utan att klippa varje dag så dem vet ju aldrig vilken dag det är jag klipper

och man behöver ju inte ta extra tid helelr utan bara i soffan vid tvn i sängen eller vart man nu myser lite med hunden så kan man varje dag lägga in att man petar igenom tassarna ordentligt
Får nog ta och skärpa till mig och smygpeta på tassarna lite extra när vi myser... Tänderna har vi tack och lov aldrig haft problem med. Man får gärna både pilla i munnen och borsta de små bissingarna...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.

chabby chic termometer med hundar