Citat:
|
Ursprungligen postat av Anthems
Jag tror det beror på att det är något som inte ska vara där.
Mina blir helt fokuserade på att bita bort förlovningsringen när de "hittar igen" den på handen. Det är precis som in de ser den som en farlig inkräktare som ska äta upp mig som de vill skydda mig från.
Hundar är ju ganska så rutinbundna individer. och hittar de något som inte är som vanligt, ja då måste de göra det vanligt igen. Fast det med förlovningsringen vet jag inte vad det är, eftersom den oftast sitter på ringfingret.
När mina är ny duschade blir de som tokiga av lukten av shampoot. De gnuggar näsan mot allt, och jag tror det beror på att de tror att lukten sitter i näsan och inte över hela dem. De håller på så i säkert två timmar.
Samma sak om jag använt balsamspray om jag hittar en tova, helt tokiga och ska ha lukten ur näsan.
|

*fniss* Då vet du hur du ska sysselsätta dina hundar när det är dåligt väder; bara att duscha dom så ha dom att göra i två timmar, minst...
Nä, skämt åsido...

Du har säkert rätt i vad du skriver om att det är något som inte ska vara där. Att doften inte är min egen utan konstgjord och "fel" för hunden och att hon därför försöker ta bort den. That makes sense to me...