Jag måste på tala det dåliga utbudet på hundtäcken för oss men pyttesmå hundar. Visst finns det kläder som passar men det är otroligt opraktiskt för ex min sambo att knöla på hunden för en snabb promenad. Köpte RUSTAs minsta täcke som va bra på längden men hålet för huvudet va enormt stort (som det oftast är på små hundkläder med) att hon klev ur det och gick med täcket som en kjol. Nu på hösten är ju vädret lite si och så, så jag fick fint sy ett passande täcke dvs 7th svärandes för att jag är som en idiot med en symaskin.
Jag önskar med denna våg av småhundar att det även tillverkas täcken även till dom pyttesmå hundarna också så slipper sånna som jag att sy.
Är det någon som har samma problem som jag?
Kolla med Cane Minore som både har butik/ateljé i Stockholm och även en webbutik. www.caneminore.se
Fina kläder fast det har jag ju hur mycket som hällst av och 90% av dom är opraktiska. Synd bara att det är omöjligt att hitta ett vanligt hederligt täcke för pyttehundar.
Tycker oxå att det ej finns något till våran lilla smulan på 1,2kg.
Allt är alltid för stort.
Åh jag förstår verkligen att du måste ha ett gissel att hitta täcken. På en york finns det ju gott om päls med och tröjor är ju inte direkt bekvämt med all päls.
Åh jag förstår verkligen att du måste ha ett gissel att hitta täcken. På en york finns det ju gott om päls med och tröjor är ju inte direkt bekvämt med all päls.
Det är okey med tröjor trots all pälls men tröjor gör pälsen lite tovig!!!!!
Men det finns ej så små kläder selar mm....Synd!
Det är okey med tröjor trots all pälls men tröjor gör pälsen lite tovig!!!!!
Men det finns ej så små kläder selar mm....Synd!
Här är några kläder som freja kunde ha när hon va liten. Tex Monkey Daze kläderna i xxs är superliten. Kolla även på denna sida http://www.petshopgirls.no/index.htm dom har vissa små kläder och selar men man måste kolla först noga villken typ som passar.