Visa ett inlägg
  #22 (permalink)  
Gammal 2007-04-21, 09:56
Solo Solo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av lis
Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag uttryckte mig lite klumpigt Jag menar ju inteatt alla Rottisar är farliga, Men jag har träffat på dem som inte är så väluppfostrade också och har man en liten hund och möter stora hundar som ägaren inte klararav blir man ju lite rädd.Mest menade jag att jag inte är rätt person att ta hand om en så krävande hund utan mig passar den lite vekare typen bättre.Smaken är som baken...
Citat:
Ursprungligen postat av Solo
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
min drömhund är rottis, en av de vackraste och mäktigaste raser jag vet, dessutom lika chihuahuor i huvudet vilket passar mig.
Wow vad kul att du gilla Rottisar.
I min lya huserar lilla jag tillsammans med två Rottisar och bättre syskon kunde jag inte fått!
Mim mamz är övertygad om att allt blir vad du gär hunden till.
Dvs. INGEN hund/hundraser är födda elaka, utan med FEL uppfostran kan alla hundar bli knäppa/farliga.
Men det är ALDRIG hundens fel.
//Solo-the man med bihang.

Ps. Om du ngn. gång skulle vilja skaffa dig en Rottis Sigrid, då hjälper min mamz gärna dig att finna en bra hund från en SERIÖS uppfödare Ds.
Det är LUGNT, jag förstod vad du mena, mao "no hard feeling".
Känner bara att jag ibland blir så ledsen på alla puckon som skaffar sig en Rottis utan att veta vad de kräver och behöver i form av fostran och stimulans.
Hade fler tänkt sig för före de skaffa hund, ja då hade aldrig rasen behövt få det dåliga rykte den tyvärr idag har.

Mvh. Joanna

Ps. Kan ebrätta en sak för dig och alla andra småhundägare. Häromdagen när jag var ute med Solo, ja då drabbades jag också av "småhunds fenomenet" dvs. jag bytte sida av gatan när jag såg två killar med varsina Am Staff i kopplet som de hade noll koll på. Men återigen, det är inte hundarnas fel. Jag älskar den rasen, har bla. haft en tillfälligt boende hos mig Ds.

www.kennelforyou.se
Svara med citat