Visa ett inlägg
  #9 (permalink)  
Gammal 2007-10-29, 01:30
Jenny m flock Jenny m flock är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jenny m flock
Citat:
Ursprungligen postat av Anthems
Min syn på valpkurserna är inte att träffa andra hundar utan snarare att lära sig att fokusera på mig med okända hundar i närheten.
Aldrig att jag skulle tillåta att mina hundar får hälsa på de andra hundarna på en kurs... Då lär det sig ju bara leka med andra hundar och skita i mig. varför ska jag lägga pengar på att hundarna ska leka med andra när de har varandra hemma och andra hundkompisar som de då och då får träffa, men inte går kurser tillsammans med.

Jag kanske låter elak, men så är det... Jag är flockledare och lekledare, och det är det mina hundar mår bäst av.
Ja det klart, det jag menar med "att träffa andra hundar" är inte att de över huvud taget nosar på varann, men bara accepterar att andra hundar är i närheten, utan att bry sig, eller skälla. De ska kunna koncentrera sig på MIG och bara MIG. När man har 5 hundar själv leker de med varann och ev. med kompisars hundar men de hälsar inte ens på hundar de möter. MEN t ex valpen jag har nu har varit livrädd för alla hundar som inte ser ut som en dvärgpinscher, (tex schäfrar eller schnauzer) och efter vi gått valpkurs har han bättrat sig- och tycker alla hundar är helt ok istället. DET menar jag med att träffa andra hundar

www.neomaxen.se
Svara med citat